Deník vývojáře

Deník vývojáře je soubor celkem šesti krátkých článků, které během vývoje Gothica 2 sepsal známý člen vývojového týmu Piranha Bytes Kai Rosenkranz pro již zaniklý portál rpgdot.com. Díky našemu překladu si všechny díly můžete přečíst i vy.


Díl první

Milý deníčku,

To, že jsem vzal pero a rozhodl se do tebe napsat pár řádků, je hřích, protože na to opravdu nemám čas.

Ale možná tobě, můj milý deníčku, a později svému psychiatrovi mohu sdělit, jaké opravdu náročné požadavky jsou na mě kladeny jakožto na jednu z Piraní. Práce na Gothic 2 zatím efektivně pokračují a to ve všech ohledech. Ovšem musím přiznat, že ještě musíme udělat velký kus práce v krátkém čase. Spací pytle nacpané pod stoly nejsou ojedinělou záležitostí, chceme totiž ušetřit těch pár minut, které trvá cesta do našich kanceláří.

Během mého krátkého průzkumu kanceláří mých kolegů jsem zjistil, jak jsou zaneprázdnění s dokončováním hry a vylaďováním jednotlivých herních prvků. Mike nastavuje a ladí různé hodnoty a čísla, takže hra bude vyvážená. Mattias dodělává druhou kapitolu a má na starosti i nějáké rozhovory. Carsten vylepšuje herní engine a nezastaví se, dokud nebude kompletně optimalizovaný. Björn má na starosti vyvážené rozmístění příšer a také umísťuje různé předměty a objekty. André předělává animačky takže budou skvěle vypadat. Na Mariově obrazovce jsem spatřil, jak vytváří dřevěnou konstrukci chaty, zatímco Sascha předstírá, že modeluje díru ve Starém táboře :-). Horst tady momentálně není a netuším, kde teď je. Ale pokud vím, měl by dodělat atmosférické osvětlení interiérů.

Co se mě týče, něco jsem udělal s hudbou a musím to nějak napravit... z nějákého nevysvětlitelného důvodu hudba znějící během hraní zabere až 120MB paměti, což samozřejmě není dobré. Po několika hodinách vychytávání bugů a přeskupením celého orchestru se už mi to skoro povedlo pod 30MB limit. Možnosti se tím samozřejmě zmenšují (představte si, že máte nahrávku určenou pro 80 osob ale nakonec to nahraje jen 20 osob), ale výsledek se mi stále líbí.

Ještě se angažuji při znázornění některých kouzel. Celé je to o zátěži po efektu, protože pořádný ohnivý efekt musí mít mnoho jisker a vypadat bombasticky. Ale je těžké najít zlatou střední cestu mezi vizuálními efekty a výkonem. Efekt s mnoha polygony, který skvěle vypadá, hru zpomaluje, jakmile jej využije více NPCček zároveň. Proto neustále hledám efekty, které hru nezpomalí, ale pěkně vypadají.

Tak, prozatím to stačí. Děkuji ti, milý deníčku, že jsi mi tak trpělivě naslouchal.

Tvůj KaiRo

Díl druhý

Milý deníčku,

jenom kdybys mohl spatřit nové efekty kouzel. Většina z nich vypadá opravdu pěkně a je zázrak že nezpomalují hru. Zábavné je, že efekty kouzel vyprodukovaly další pěkné vedlejší efekty, které jsou právě začleňovány do hry. Například, na prvním oficiálním Gothic 2 wallpaperu (lesní téma), si můžete všimnout měsíčního svitu zářícího přes koruny stromů a dokonce osvětluje i prachové částice (dobře, přiznávám že nejdou vidět). Tento efekt byl v obdobné podobě součástí kouzla, ale dále jsem jej upravoval, až se z toho stalo něco úplně jiného. Ale náhodný zisk přesně toho, co potřebujeme, se povede jen zřídka.

Na Saschově obrazovce se děje něco velmi zajímavého. Poté, co až do rána pracoval na lokalitě, která vypadá jako zahrada (včetně rybníčku pro kachny), teď pracuje na...přísně tajných věcech. Pokud Sleeprova jeskyně některým lidem náháněla husí kůži, měli by vždy mít po ruce toaletní papír... kdyby náhodou, protože některé věci ke konci Gothica 2 opravdu nahánějí husí kůži.

Zatímco já (po volném víkendu a mých prvních bázlivých lyžařských pokusech) se cítím vyrovnaný a odpočinutý, Nico očividně strávil celý víkend programováním v kanceláři. Začínám věřit, že zvuk chladiče a modré světlo jeho monitoru už ho udržují při životě. Teď, když jsem si přes víkend pořádně odpočinul, nemohu dělat nic, jen ho litovat. Na mou otázku, na čem pracoval, zamumlal něco o vylepšeném systému obchodování.

Mike a Matthias se ponořili do nějákého tvůrčího blouznění a pouze chutný hot-dog je dokáže vytrhnout z jejich tvrdě pracující polohy. Podobné příznaky můžeme pozorovat u Björna, ale ten si právě našel čas a vchází do mé kanceláře s přátelským úsměvem na tváři, aby mi připoměl můj dlouhatánský "coještěmámudělat" seznam.

Což mi připomíná že musím jít...

Tvůj KaiRo

Díl třetí

Milý deníčku,

je velmi znepokojující potkat spolupracovníky, kteří mluví jen o tom jak 'všichni zemřeme'. Přemýšlel jsem o tom a výrok je sice pravdivý, ale zhoršuje náladu. Ani jeden z mých kolegů není ušetřen našeho závěrečného finiše! Nico dnes poskytl rozhovor pro naši sérii portrétů a při focení jsem na jeho obličeji jen obtížně vykouzlil úsměv, ale jinak musím říct, že to bereme vážně a opravdu makáme!

Nahrávání dabingu začne už za pár dní. To znamená, že už je nejvyšší čas pro dokončení příběhu, protože kde jinde než v nahrávacím studiu by dialogy měly být kompletní jak jen to je možné. Mike, Mattias, Björn a Stefan nejsou momentálně k zastižení, zaslechl jsem Mattiase mumlat něco o žaludečních vředech.

Gothic 1 obsahuje přibližne 70.000 mluvených slov, což už je samo o sobě vysoké číslo! Mike a já jsme byli ve Frankfurtském studiu víc než týden, od rána do noci, abychom z dabérů dostali to nejlepší. Gothic 2 bude obsahovat víc než dvakrát tolik slov, z této situace nevidím žádné východisko, protože zároveň musím dokončit zvuky příšer! Ale sral to pes. V posledních dnech je často slyšet 'nikdo neříkal, že to bude snadné', hned po 'všichni zemřeme'.

Jestli mám i nějáké dobré zprávy? Ale ano, z webových stránek jsem odstranil odpočítávání, bez dalších komentářů. Připouštím, že to není nejvybranější způsob, ale vždy, když chci něco říct, musím na to dostat povolení od spousty lidí. Takže tady je neoficiální stanovisko pro tebe, můj milý deníčku: Někteří dabéři to zabalili (ale už máme náhradu) a test kompatibility jsme o chvíli odložili, ale je to jen malé zpoždění. Hra je téměř hotova a určite vyjde v říjnu. Odpočítávání bude obnoveno jakmile se domluvíme s JoWoodem.

Tak dobrá, můj milý deníčku...co bych si bez tvé automatické korekce počal.

Zatím,
KaiRo

Díl čtvrtý

Milý deníčku,

Hotovo, Gothic 2 je dokončen!

No dobře, trochu jsem kecal, ale jsme velmi blízko. V měřítku od 1 do "hotovo" jsme momentálně někde na "dobrý jako kdyby byl hotový". Nahrávání dabingu jede neustále naplno, ale díky Mikově vynikající režii vás již nadabované postavy nutí chtít slyšet víc! V nahrávacím studiu ve Frankfurtu tu a tam zvoní telefon a k příběhu se doplňuje pár posledních "zapomenutých" vět, ale nahrávání do týdne skončí!

Tým se pomaloučku začíná těšit na vydání hry. Horst se právě chystá připravit konfety a také pro většinu ostatních Piraní se nervy drásající stres mění na optimistický nervy drásající stres. Právě jsem dodělal závěrečné titulky, což je dobré znamení, protože nejdůležitější práce se dokončují.

Když už mluvím o závěrečných titulcích, je známo, že Piranha Bytes se skládá z pouhých 13 lidí. I když přidáme lidi z JoWoodu a spoustu externích pomocníků, závěrečné titulky by skončily rychleji, než byste řekli švec, pokud bychom je trošku nenatáhli. Takže jsme vymysleli podivné tituly jako "Senior Texture Artist" a rozdělili jsme je do několika podtitulů.

Například máme "Lead Game Design", "Game Design" a "Additional Game Design", pokud se pořádně podíváte, zjistíte, že se v nich většinou objevují stejná jména. Přiznejme si..kdo se vůbec dívá na závěrečné titulky, tedy..pokud se na konci nebude něco zábavného dít...

Předpokládám, že naše webové stránky po dlouhé pauze aktualizuji tento týden. Možná přijdu s něčím okázalým, jako kompenzace za dlouhou pauzu. Také uzavřu naši sérii portrétů, aby do vydání hry nikdo nechyběl.

Co to vidí oči mé? V téměř každém herním časopisu je preview na Gothic 2. Takže tiskový maratón našeho vydavatele (JoWood), ve kterém Horst předvedl redaktorům hratelnou verzi, se vyplatil. Můj oblíbenený výrok z PC Action je: "Mimochodem, před rozhovorem doporučuji hru uložit. Takhle můžete zjistit, jestli se v rozhovoru nevyskytuje nějaká další, výhodnější možnost." to je ale -censored- ..

zatím,
KaiRo

Díl pátý

Milý deníčku,

29. listopad, den, kdy měla hra vyjít, byl opravdu velmi smutný! Vlastně to měl být ten nejlepší den po týdnech a týdnech vývoje. V kanceláři jsem se vznášel jako anděl, s nesmírně širokém úsměvem na tváři. Zároveň mnoho zklamaných fanoušků marně spěchalo do obchodů a později na fóru vyjádřili svou nespokojenost s tím, že si Gothic 2 nemohli koupit.

Zpočátku jsem o tom nic nevěděl. Všichni byli přesvědčeni, že se Gothic 2 dostane do obchodů včas! Speciální skupina, skládající se z Nica, Carstena a mě se dokonce sešla v kanceláři, navzdory všeobecné dovolené, abychom pomohli hráčům na fóru a přes email. Bleskurychle napsaná zpráva na oficiálních stránkách tvrdila 'Je to tam!' a 'Gothic 2 dnes vyšel' a to ještě není vše.

Když jsme se později na fórum znovu podívali, bylo plné rozčarování. V každém druhém příspěvku proklínali nás nebo JoWood, protože velmi žádané kopie Gothica 2 stále čekaly na doručení do obchodů. Co se stalo?

Po pár telefonátech to začalo dávat smysl: Kvůli finančním problémům se náš vydavatel dva dny před vydáním hry změnil: Koch Media vše převzal od Leisure Softu, původního distributora, teď měl dodat zboží velkoobchodům, napsat objednávky a faktury a konečně poslat náklaďáky s hrou na cestu až k hráčům.

Původní plán nebyl dodržen, což se dalo čekat, protože na to bylo pouhých 48 hodin. A většina překupníků příjmá nové zboží jen odpoledne, což ještě více pozdrželo vydání. Jedna věc souvisela s druhou, a můj telefonát do Media Markt (velkoobchod v Německu) v Bochumi (sídlo Piranha Bytes) pohřbil všechny naděje na to, že to byl jen hrozný sen. Gothic 2 byl opožděn, alespoň v Německu!

Hledání obětního beránka bylo však marné, protože v tomhle případě byly oběti, ale žádní "pachatelé". Můžete vinit JoWood? Ne, protože to byl jediný způsob, jak dostat Gothic 2 do obchodů v rozumné době. Ani Koch Media za to nemůže, protože dostat produkt jako je Gothic 2 do obchodů do 48 hodin je takřka nemožné. My, Piraně, nemůžeme nic dělat, jen se znechuceně sledovat situaci a doufat, že všechna nespokojenost bude pryč a hráči se konečně dočkají.

Nezávisle na německé verzi se také pracuje na anglické. Björn a já děláme přes čas na videích, aby seděly hlasy a titulky. Datum vydání se blíží a já chci za každou cenu předejít zpoždění.

Naše centrum technické podpory by již brzy mělo začít fungovat na oficiálních stránkách a už teď sbíráme různé problémy hráčů, abychom vytvořili užitečné tech. centrum podpry.

Takže, můj milý deníčku, drž nám palce ať se zklamání a vztek naší komunity brzy vytratí. Opravdu se nám to nelíbilo.

KaiRo

Díl šestý

Milý deníčku,

v minulých týdnech jsem tě nechal hnít pod vrstvou prachu tlustou jako můj palec, ale dnes jsem konečně vzal do ruky brk, abych ti řekl o tom, co se tu poslední dobou událo. Těch 11 měsíců těžké práce na Gothicu II se teď opravdu vyplácí. Jen před dvěma dny jsme dostali zprávu, že VUD (Svaz zábavného softwaru v Německu) odmění Gothic II zlatým CD za více než 100.000 prodaných kusů v Německu. Takže celý tým je teď v dobré náladě. Po vydání Gothica II jsme si vzali pár dní na sebechválu a odpočinek, ale ty dny jsou už dávno pryč a my jsme zase po kolena v práci. Je tedy stále větší zábava sledovat, jak si náš druhý titul vede.

Jak jsem už zmínil, máme v našich kancelářích zase rušno. Původně jsem chtěl lidem zákeřně zatajit, na čem právě děláme, ale pak jsem si přečetl, že JoWood už tohle rádoby tajemství prozradil. Takže každý už ví, že zrovna děláme na datadisku pro Gothic II.

Datadisk ovšem nebude jen naše práce. Na naší webové stránce brzo svoláme všechny hráče, aby nám zaslali návrhy a nápady (zejména co se příběhu týče). U Gothica II jsme obdrželi spoustu skvělých nápadů, takže chceme této slibné věci dát prostor i budoucnu.

Další věc, za několik dnů spustíme novou soutěž a já furt přemýšlím, jakou otázku soutěžícím dát tentokrát. Pokud máte nějaké dobré nápady, napište mi mail... :)

Také se snažíme najít si nějaký malý dům v Porúří (poznámka - v současnosti Piranha Bytes sídlí v Severním Porýní - Vestfálsku). Kanceláře v budově Phenomedia přestaly být "domovem piraní", takže se plánujeme přestěhovat. Přemýšlíme o nějakém pěkném malém domě v Bochumi, Gelsenkirchenu, Dortmundu, Essenu, Duisburgu, Mülheimu nebo někde v okolí. I v této věci, pokud znáte někoho v této oblasti, kdo zná někoho, kdo prodává nějaký útulný dům, budu se těšit, když nám dáte vědět, a možná z nás budou brzo sousedé :). Důležitým faktorem je dobré spojení na veřejnou dopravu, kdyby náhodou někdo z nás neudělal řidičák.

Fajn, teď bych měl nahodit na naši stránku oficiální oznámení datadisku. Škoda, teď se musím těšit na nějakou další věc, nad kterou bych mohl nechat lidi lámat si hlavu. Není nic zábavnějšího než pošoupnout ten mlýnek drbů :)

Tak dobrá, milý deníčku, MIDI-keyboard je už zahřátý, takže teď jdu vytvořit titulní skladbu pro datadisk. Nebo bych měl nejdřív spustit tu soutěž? A nebo tu věc na webovkách? Někdy jsem strašně nerozhodný. Tak radši půjdu do naší haly a budu nad vším tím v klidu meditovat.

KaiRo


Z angličtiny přeložili Lee a El Kamil.

Fanstránku vytvořili El Kamilkolektiv autorů.
Všechna práva vyhrazena.
© 2004 - 2019 TOPlist

Jsme na Facebooku Jsme na Twitteru
Přepnout na PC verzi
Načítám data ...
Nahoru