Jaktyl - Návod

Modifikace v kostce

Autor

Milgo

Modifikace pro

Gothic 2: Noc Havrana

Hodnocení redakce

8/10

Velikost

121 MB základní mód, 56 MB volitelný dabing

Download

WoG.de

Kapitola 1. - Probuzení (Erwachen)
Kapitola 2. - Zlo v dole v kaňonu (Ärger in der Canyon mine)
Kapitola 3. - Cesta hrůzy (Der Weg des Grauens)
Kapitola 4. - Kruh se uzavírá (Der Kreis schließt sich)

Kapitola 1 - Probuzení (Erwachen)

Hru začínáte uprostřed lesa u kamenného kruhu a máte jediný úkol - Zůstat naživu (Am Leben bleiben). Posbírejte všechny rostlinky, co jsou kolem, zmlaťte gobliny, vezměte si jejich klacky, za dřevěným plotem seberte luk a pár šípů a nakonec se vydejte na ochoz vlevo od kamenného kruhu. Přejděte přes most a po žebříku vylezte do jeskyně. Až z ní vylezte, kamera vám ukáže, v jaké jste situaci. Nacházíte se v hustém lese plném vlků, proti kterým nemáte se současnou výbavou moc šancí. Naštěstí kousek od jeskyně stojí věž s lovci (obrázek), proto se vykašlete na vlky a proběhněte do ní.

Nahoře na vás promluví Raunulon a dá vám vybrat ze tří stupňů obtížnosti, které si u něj může kdykoli změnit (stačí s ním promluvit a zvolit možnost "Wegen meinen Fähigkeiten"). Pořádně ho prokecněte, dozvíte se o velkém městě, které leží nedaleko, a také o tom, že lovcům můžete prodat svůj proviant (v rozhovoru zvolit "Ich hab hier was für euch" a následně vybrat co). Co se týče ostatních: Hannes vás může naučit různé lovecké dovednosti, Jesper se léčí ze svých těžkých zranění - úkol Jesper je nemocný (Jesper ist krank) ale hlavně Sam vás může zavést do města. Po cestě získáte za všechny jím zabitá zvířata zkušenosti. U městské brány vás opustí. Promluvte se stráží (100 zkušeností). Kromě obligátních pravidel zjistíte, že město ohrožuje jistý černý mág, který se vždy znenadání objeví a stejně tak zmizí (úkol Černý mág (Der Schwarzmagier)). Vkročte tedy do města a sbírejte úkoly.

Nirada - Niradin úkol (Niradas Auftrag)

Hned za městkou bránou vás osloví Nirada. Zavede vás do zákoutí a vyloží vám, co má na srdci. Chce, aby se obchodníci Edgar a Richard porvali. Za to vás naučí zlodějské praktiky. Běžte do hospody a poptejte se na oba chlápky hostinského Bruna (v rozhovoru dát možnost "Erzähl mir etwas über..."). Následně jděte zpět za Niranou, který vymyslí malou léčku. Dá vám balík, který nenápadně podstrčte Richardovi (před obchod), a pak ho prokecněte. Napíše výhružný dopis Edgarovi. Jakmile mu jej předáte, sejdou se oba v uličce mezi domy, kde se pobijou. Oznamte to Niradě (300 zkušeností) a ta vás nyní bude moci naučit otevírání zámků, plížení a výbírání kapes. Když se ještě zastavíte u Richarda, dá vám 20 zlatých.

Gronim - Jídlo pro Gronima (Essen für Gronim)

Gronim se pro vás přimluví u velitele válečníků Jaktylu Wolfa, když mu splašíte trochu jídla. Konkrétně: 5 sýrů, 3 bochníky chleba, 2 šunky a víno. Všechno lze koupit, něco můžete najít v domech. Až vše budete mít, předejte to Gronimovi (300 zkušeností).

Geran - Kůže stínové šelmy pro Gerana (Schattenläuferfell für Geran)

Kovář Geran vás přijme k sobě do učení, když dokážete, že toho jste hodni. Chce, abyste mu přinesli kůži stínové šelmy. Kvůli ní ovšem nepotřebujete zabít stínovou šelmu. Stačí vyrazit z města po cestě doprava a jít podél hradeb do lesa. Pozor na vlky a podobnou havěť. V lese narazíte na opuštěný lovecký stan (obrázek), v němž se právě jedna taková kůže stínové šelmy povaluje (spolu s ní 3 vlčí kůže a lovecký luk). Seberte ji a přineste Geranovi (300 zkušeností), který vás za odměnu bude učit kovařinu.

Tiranna - Hledání figurky (Figursuche)

Sličná slečna Tiranna by ráda získala figurku z kamene. Běžte do hospody a poptejte se hostinského Bruna, zda o nějaké neví (bude to stát 40 zlatých nebo 30, když bude smlouvat). Dá vám tip na Elyase. Ten by sošku rád vytesal, ovšem nemá k tomu potřebný materiál - kámen Aquiriam. Vaším úkolem je jej najít, je modrý a měl by se nacházet v jeskyních s vodou. Přesně taková jeskyně je ta, kterou jste přišli na začátku hry do údolí. Kámen leží v malém jezírku (obrázek). Přineste jej Elyasovi (200 zkušeností), druhý den si vyzvedněte hotovou figurku (za 20 zlatých) a zaneste ji Tiranně (200 zkušeností). Odměnou vám je 150 zlatých.

Olger - Ztracená loutna (Die verlorene Laute)

Olger má problém. Jednoho večera v hospodě trochu víc popíjel a nějaký chmaták mu ukradl jeho loutnu. Rád by ji získal zpět. Skočte do hospody a poptejte se na loutnu hostinského Bruna. Evidentně něco ví, ale nic neprozradí, dokud z hospody nevyženete Bermina. To ovšem nepůjde po dobrém, takže jej zmlaťte a znovu s ním promluvte. Nyní už vypadne (50 zkušeností). Oznamte to Brunovi (50 zkušeností). Dá vám tip na dva chlapíky - Freda a Gilberta. První jmenovaný říká, že loutnu neukradl, ale myslí si, že potenciální zloděj by ji zamkl do truhly ve svém domě. Nyní zajděte za Gilbertem, ten vás celkem rychle odsekne. Nezbývá než zkusit, co má Gilbert schované ve své truhle. K tomu samozřejmě musíte umět páčit zámky (naučí Nirada po splnění úkolu Niradin úkol (Niradas Auftrag)). Gilbertův dům stojí hned u městské brány (ten se zahrádkou) a kombinace truhly je PPLL. A vida, je vní Olgerova loutna. Promluvte s Gilbertem. Nechce, abyste ho prozradili. Když souhlasíte, získáte 50 zkušeností. Nyní už jen zbývá Olgerovi loutnu vrátit (300 zkušeností), případné prozrazení zloděje už nemá význam.

Narmora - Sklizeň divokých tuřínů (Wildrübenernte)

Narmora chce aspoň 5 divokých tuřínů (Wilde Rüben). Běžte do lesa u města, posbírejte je a zaneste Narmoře (150 zkušeností). Odmění vás 20 zlatými.

Gildal - Stínová šelma proti chňapavcům (Schattenläufer gegen Snapper)

Gildal má speciální přání. Chce, abyste k sobě nalákali stínovou šelmu a skupinu chňapavců. Najdete je, když se vydáte z města po cestě doprava (obrázek). Vypijte lektvar rychlosti (který vám Gildal dá) a nalákejte chňapavce k šelmě. Až šelma některého zabije, získáte 100 zkušeností a zápis v deníku. To je signál k rychlému úprku do města, kde to vše oznamte Gildalovi (200 zkušeností).

Fain - Zakázka (Die Bestellung)

Kovář Fain vás bude učit sílu, když se na tržišti zastavíte u obchodníka Larima a poptáte se jej, za kolik by koupil 10 surových širokých mečů. Učiňte tak a výsledek oznamte Fainovi (50 zkušeností).

Buran - Bádání po historii Jaktylu (Erforschung der Geschichte Jaktyls)

Buran se zajímá o historii Jaktylu. Pokud na svých cestách narazíte na zajímavé předměty, máte mu je přinést.
  1. Dřevěná věž v kaňonu u jezera - nahoře se povaluje dopis - přečtěte jej (600 zkušeností) a zaneste Buranovi (200 zkušeností), odmění vás 50 zlatými.
  2. Chrám v kaňonu - kniha na oltáři - přečíst (100 zkušeností) a zanést Buranovi (200 zkušeností), odměna 150 zlata
  3. Říci mu (v třetí kapitole), že je potomek pradávného lidu (200 zkušeností), odměna 50 zlatých
  4. Předat starý deník - odměna 100 zlatých


Jesper - Jesper je nemocný (Jesper ist krank)

Jespera na toulkách lesem přepadli nemrtví a způsobili mu těžká zranění. Potřeboval by nějakou silnou medicínu. Zastavte se ve městě u Paidana a poptejte se, zda by pro vás nenamíchal nějaký účinný lektvar. Rád by, ale nezná recept. Zajděte proto do sídla mágů Jaktylu a přečtěte si knihy na podstavcích. Jeden v nich najdete. Oznamte to Paidanovi, ten vás nyní pošle pro potřebné ingredience.

3 ohnivé kořeny (Feuerwurzel)
3 léčivé kořeny (Heilwurzel)
2 temné houby (Dunkelpilze)

Rostou v lese kolem města. Až je budete mít, přineste je Paidanovi (200 zkušeností) a druhý den si vyzvedněte hotový lektvar. Nakonec jej zaneste Jesperovi (200 zkušeností), který vás odmění 150 zlatými.

Stráž (Wache) - Tráva pro stráž (Das Sumpfkraut für die Wache)

Na hradbě města vás zastaví jeden ze strážců s tím, že se za vás může přimluvit u velitele válečníků Jaktylu Wolfa, když mu přinesete pět ubalených špeků trávy. Můžete je vyrobit z trávy z bažin (Sumpfkraut) u alchymistické kolony. Až je budete mít, dejte je dotyčnému strážci (150 zkušeností).

Otrávený (Vergiftet)

Obchodník Sarnum vás zastaví s tím, že pro vás má dárek. A to hned prvotřídní - lektvar, který přidá 30 zdraví trvale. Neváhejte a vypijte jej. Bohužel v něm byl jed a po chvíli se vám objeví zápis v deníku, že jste otrávení. Nyní vám poměrně rychle ubývají hitpointy a musíte se neustále léčit nebo spát. Nyní musíte jednat rychle. Skočte za Paidanem. Ten vám může namíchat protijed, ovšem nemá potřebnou ingredienci. Běžte za Sarnumem a řekněte mu, že vás otrávil. Je v tom nevině a pošle vás za Brunem do hospody, který vám - za 50 zlatých - dá tip na Mordeta. Rychle za Mordetem, následně se budete muset rozhodnout, zda to s ním vyřešit po dobrém nebo po zlém. Zvolte druhou variantu a vyhrožujte mu (druhá možnost v rozhovoru), odkáže vás na Harada. Ten postává u tržiště. Promluvte s ním (300 zkušeností).

Zjistíte, že si myslí, že jste černý mág, a proto vás chce zabít. Ale vy nejste a jako důkaz toho mu musíte přinést kost z nemrtvého. Přesně taková leží (obr.1) v domě na hřbitově kousek od města (po cestě doleva), případně u stromu (obr.2) nedaleko věže lovců (směrem k jeskyni, odkud jste přišli - pozor na stínovou šelmu). Přineste ji Haradovi (500 zkušeností). Dá vám onu hledanou ingredienci do protijedu, kterou hned předejte Paidanovi (200 zkušeností). Lektvar od něj dostanete okamžitě. Nakonec jej samozřejmě vypijte (400 zkušeností) a otrava je ta tam.

obr.1 obr.2


Merdan - Sen o kováři (Der Tramu von Schmied)

Merdan, který sem tam postává před Geranovou kovárnou, sní o tom v ní pracovat. Promluvte o tom s Geranem. Nemá nic proti, ale chce 10 kousků rudy, aby bylo z čeho kovat. Ty můžete narubat v dole za jezerem. Až je budete mít, přineste jej Gerenovi a nakonec vše oznamte Merdanovi (200 zkušeností). Odmění vás 150 zlatými a knihou, která vám po přečtení zvýší dovednost oboručních zbraní o 5%.

Jak se přidat k bojovníkům Jaktylu

Pokud se chcete přidat k bojovníkům Jaktylu, promluvte s jejich vůdcem Wolfem. Musíte získat podporu od lidí ve městě a to tak, že budete plnit jejich úkoly. Poté vás Wolf prověří ve zkoušce - úkol Lov skřeta (Orkjagd). Vaším úkolem je zabít skřeta, který se objevil v údolí, kde začala hra. Porazit ho je celkem složité, ovšem pokud máte svitek Ledová vlna (najdete jej v kaňonu - tip), máte lehkou práci. Stačí jej v jeho blízkosti zakouzlit a pak už jen mlátit. Měl by být mrtvý poměrně rychle. Vše nakonec oznamte Wolfovi (500 zkušeností), který vás přijme mezi válečníky Jaktylu, dá vám novou zbroj a pověří vás prvním úkolem. Od Gerda získáte nový meč, Rargon vás může učit v síle, Murtag v boji s jednoručními a Grandin s obouručními zbraněmi.

Kapitola 2 - Zlo v dole v kaňonu (Ärger in der Canyon mine)



Wolf - Zlo v dole v kaňonu (Ärger in der Canyon mine)

Prvním úkolem za vaše nové společenství je cesta do rudného dolu v kaňonu, odkud již nějakou dobu nepřicházejí žádné zprávy. Máte zjistit, co se tam děje. Důl se nachází na vzdálené straně jezera (obrázek). Běžte podél břehu (pozor na nebezpečné Razory) a vklouzněte do jeskyně.

Loran - Honba za klíčem (Schlüsseljagd)

Hned na začátku dolu promluvte s Loganem. Řekne vám, že jistý Gerex ukradl klíč od truhlice s výbavou a utekl přímo do hnízda důlních červů. Vaším úkolem je jej najít. Ještě než se vydáte do hlubin dolu, běžte do jeskyně s rubajícími kopáči. Se všemi promluvte - každý vás naučí něco o těžně rudu. Pak už jen stačí vzít krumpáč z vozíku (je v něm i nějaká ruda), najít volný krystal a začít kopat. Získáte spousty rudy, kterou pak můžete přetavit v surovou ocel (výhodné pro kováře). Na alchymistické koloně leží recept na výrobu středně silného jedu a pod dřevěným výstupem amulet +10 k obratnosti.

Takže jde se na věc. Seskočte u Lorana (obrázek) a razte si cestu jeskyní. Narazíte na důlní červy a jejich válečníky, což by neměl být problém, pokud se nepřipletete do nějaké větší skupinky. Zabloudit taktéž není kam, takže cestu nijak popisovat nebudu. Na konci najdete tělo Xerona a u něj i hledaný klíč. Zneste jej Loranovi.

V tom okamžiku do dolu vtrhne skupinka banditů a strhne se velká mela. Banditi jsou hodně silní, bezpečnější je nechat ji na ostatních. Až bude po všem, promluvte s Loranem (pokud není na svém místě, vyjděte z dolu a znovu vstupte), odmění vás za pomoc 250 zlatými (500 zkušeností).

Loran - Banditi (Banditen)

Útok banditů značně oslabil jejich řady. A protože bandité nedávno ukradli zásoby narubané rudy, je na čase jim to vrátit i s úroky. Loran vás pošle za Ridianem, který ví, kde bandité táboří. Vaším úkolem je čistka od podlahy až po strop. Ridian chce ještě třetího bojovníka do party. Stačí oslovit některého ze strážců a pak opět promluvit s Ridianem (100 zkušeností).

Vyběhněte z dolu, objevíte se přímo u skrýše banditů. Oběma vašim spolubojovníkům můžete dávat lektvary a Ridianovi udělovat příkazy (stůj, pojď za mnou). Nejlepší taktika je, nechat je na určitém místě stát a lákat k nim bandity. Když s vámi půjdou do dolu, lehce se tam zamotají, vběhnou kam nemají a dost možná zemřou. Až budou všichni bandité mrtví (300 zkušeností), pošle vás Ridian zpátky do dolu, kde tuto novinku oznamte Loranovi (600 zkušeností).

Nyní se vraťte do města. U brány vás zastaví strážce s tím, že ve městě byl černý mág a unesl tři lidi. Celé město se shromáždilo, aby se rozhodlo, co bude dál. Zastavte se za Wolfem a povězte mu o úspěchu v dole (800 zkušeností). Nyní si stoupněte mezi lidi a vyslechněte Dariumovu řeč.

Kapitola 3 - Cesta hrůzy (Der Weg des Grauens)

Je čas postavit se černému mágovi. Nikdo ale neví, kde se skrývá, proto vás Wolf pošle do chrámu kousek od města vyvolat ducha prastarého lidu. Ten by vám mohl pomoci, jenže k jeho vyvolání je potřeba prastará krev. Přesně taková koluje v Buranovi. Běžte za ním a poproste ho o ni. Zeptá se proč, tak zvolte druhou možnost - za účelem dopadnutí černého mága. S krví tedy utíkejte do chrámu (z města doprava, hned na kraji kaňonu), kde lahvičku s krví položte na podstavec.

Objeví se duch Rydakton, který vám prozradí tři místa, kde se černý mág může skrývat.

  1. velká věž viditelná skoro odkudkoli
  2. město nemrtvých
  3. chrám v kaňonu


Rydakton cítí přítomnost velké síly právě v chrámu v kaňonu (obrázek). Prosekejte si cestu přes nemrtvé skřety až do hlavní místosti, kde se poprvé setkáte s černým mágem. Po menší výměně názoru přijde na bitku. Mlaťte ho co vám síly stačí. Až bude mít namále, zmizí. Prohledejte zbytek chrámu a vraťte se do města, kde promluvte s Wolfem (600 zkušeností), ten vás pošle za Alandrylem. Od něj se dozvíte něco o tom, že cesta vede i tam, kam není vidět. Důležitější však je, co říkal duch Rydakton o možných úkrytech černého mága. Další štací je velká věž v kopcích.

Jděte na hřbitov, u něj se dejte doprava a objevíte trochu ukrytý most (obr.1). Po cestě pak vyběhněte až do věže. Najdete v ní dost cenností - elixír života (+20 zdraví trvale) či prázný runový kámen. Ve druhém patře si stoupněte do středu místnosti a plošina vás vyveze na samotný vrchol věže. Pobijte harpyje a běžte k výběžku se světýlkem (obr.2). Teleportujete se na druhou věž, kde na vás už opět čeká černý mág. Bitka číslo dvě končí stejně jako ta předchozí - ten bastard opět zmizí. Stoupněte si do středu věže, plošina vás opět sveze dolů. Zde najdete spoustu pokladů, třeba meč skřetobij nebo kostěný luk, hlavně ale vezměte zvláštní rostlinu (obr.3).

obr.1 obr.2 obr.3


Nakonec projděte portálem (červené světlo). Ocitáte se v jakési hrobce. Promluvte se strážcem (ve výklenku s modrým světlem). Myslí si, že jste služebníci Beliara. Na důkaz že tomu tak není, máte zabít vyvolanou nemrtvou potvoru. Je celkem těžká. Až bude hotovo, opět promluvte se strážcem - dostanete novou zbroj. Vraťte se portálem zpátky - objevíte se na první věži, slezte dolů a rychle do města, kde si udělejte zastávku u Paidana. Poprejte se jej na kytku, druhý den se dozvíte, že když ji vykouříte, budete moci dýchat pod vodou. Ještě se zastavte u Wolfa a poreferujte mu o dalším setkání s nepřítelem (1000 zkušeností).

Galek - Záchrana Galeka (Galeks Rettung)

V kaňonu (doprava) narazíte na chlapíka jménem Garek, který utekl z města, nicméně nyní by se rád vrátil. Nabídněte mu pomoc a doprovoďte ho do města. Promluvte se stráží u brány a úkol je hotov. Galek vás odmění 200 zlatými. Ještě se zastavte za Wolfem a získáte 50 zlatých.

Bruno - Není alkohol (Alkohol im Überfluss)

Hospodský Brunu si stěžuje, že dochází alkohol a jemu tak mizí kšefty. Promluvte s Paidanem, ten by vám jej mohl namíchat, ovšem potřebuje k tomu mlhavý kořínek (Nieswurzel), který získáte z těla nemrtvého skřeta. Až jej budete mít, přineste jej Paidanovi a nakonec vše oznamte Brunovi, odmění vás 500 zlatými.

Wolf - Nemrtví na věži lovců (Untote im Jägerturm)

Určitě jste si všimli, že se ve městě objevili lovci z věže. Problém je v tom, že jejich věž obsadili nemrtví, o čemž vám řekne Wolf a Raunulon. Neváhejte ani chvilku, vyrazte do věže a vyčistěte ji (je tam přibližně 6 kostlivců). Nakonec to oznamte Raunulonovi (500 zkušeností). Odměnou vám je prozrazení receptu na výrobu nejsilnějšího jedu.

Jesper - Jesperův meč (Jespers Schwert)

Lovec Jesper vás požádá, zda byste mu ze hřbitova nepřinesli jeho meč, který tam při boji s nemrtvými nechal. Vydejte se tedy na hřbitov (z města po cestě doleva), zlámejte kosti všem kostlivcům, z oltáře vemte meč a vraťte ho Jesperovi (200 zkušeností). Odmění vás 400 zlatými.

Kapitola 4 - Kruh se uzavírá (Der Kreis schließt sich)

Kruh se uzavírá, to je správné slovní spojení. Sedněte k některé z vodních dýmek a vykuřte onu rostlinu. Běžte k velkému jezeru dole v kaňonu, skočte do vody a plavte k pevnosti. Podle obrázků najděte portál do města nemrtvých - bašty černého mága.

Na první křižovatce zvolte zvolte cestu do strany. Jak pravou, tak levou chodbou se dostanete nad hlavní sál, skrz mříž můžete vidět černého mága. Narazíte na zablokované dveře. Stiskem pravého spínače socha skřeta zmizí (levý spínač nechte být). V následujícím minilabyrintu se držte pravé strany. Postupně posbírejte tři speciální rostliny: Garzoz, Natak, Weron. Nakonec se dostanete do místnosti se třemi klecemi s kostlivci. Běžte do místnosti vlevo a přistupte k alchymistické koloně. Zjistíte, že z oněch tří rostlin lze namíchat nápoj, který vás ochrání před ohněm. Vypijte ho a běžte z původní místnosti s klecemi tentokrát pravou cestou.

Dostanete se do malé čtvercové místnosti s nemrtvým skřetem. Jakmile vejdete zavřou se mříže a skřet na vás zaútočí. Bohužel je vůči vašim útokům nesmrtelný. Zranit ho mohou pouze bodáky umístěné na stropě místnosti. Když pod nimi proběhnete, spustí se dolů. Běhejte po obvodu místnosti pořád dokola a nezastavujte se, jinak bodáky zasáhnou i vás. Skřet bude po chvilce mrtev. Pokračujte do další chodby až do velkého sálu plného bodáků. Na pravé straně stiskněte tlačítko. Ze zdi vyjedou plošiny, přeběhněte po nich na druhou stranu a doběhněte až do místnosti s mladým drakem. Udělejte s ním rychlý proces (5000 zkušeností) a otočte rumpálem u zdi. Voila. Cesta do sálu s černým mágem je otevřena.

Takže opět v místnosti s bodáky stisknout tlačítko. Tentokrát se plošiny objeví uprostřed. Běžte až na křižovatku úplně na začátku dungeonu a dejte se nově otevřenou cestou. Ocitnete se v jakési aréně. Čekají vás tři kola, v každém se objeví příšera, kterou musíte porazit. Je dobré se po zabití jednoho monstra vyléčit. Postupně vás čeká kostra stínové šelmy, nemrtvý skřet a iluze démona (dráček, nejobtížnější). Až vše zvládnete, doplňte hitpointy a připravte se na finální bitku.

Objeví se kdo jiný, než černý mág. Opět tvrdohlavně tvrdí, že jej nemůžete porazit, a pak se na vás vrhne. Starou dřevěnou hůl vyměnil za vynikající meč, který vám při zasáhu může způsobit další zranění díky kouzlu. Smrtí mága modifikace Jaktyl končí. Shlédněte intro a udělejte si další čárku k úspěšně dohraným módům.

Gratulujeme :).

Napsal: El Kamil

Načítám data ...
Nahoru