Khorana Prolog - Návod

Modifikace v kostce

Autor

Khorana Modteam

Modifikace pro

Gothic 2: Noc Havrana

Hodnocení redakce

10/10

Velikost

164 MB

Download

WoG.de

Khorana prolog

V jeskyni poberte všechny věci - jídlo, klacek (který si nasaďte k pasu), svitky v truhle atd. Z jeskyně běžte doleva cestou nahoru. Můžete se předtím ještě ale porozhlédnout na pláži (pozor na číhavce a strandläufery). Na pláži najdete dva polorozbité příbytky. V jednom na vás čeká rezavý obouručák a pár věcí k snědku v truhlici, v druhém se povaluje krátký luk a měšec s padesátkou zlatých.

Avizovaná cesta nahoru vás zavede až k lovci Enzovi. U něj si můžete měnit obtížnosti hry (těžká, střední, lehká) a také vás může naučit získávat kůže ze zvířat. Když se vydáte doleva skrz les do mírného kopce (za světlem pochodní), narazíte na lovecký tábor. Kromě Enza v něm žijí další 3 lovci.

Loga - Fleisch für Loga (Maso pro Logu)
Lovec Loga vás bude učit v obratnosti a v boji s lukem, když mu přineste 5 kousků opečeného masa. Jednoduše někde pobijte pár mrchožroutů a všelijaké podobné havěti, maso opečte na pánvi a předejte je Logovi (100 zkušeností).

Henry - Die geheimnisvolle Frau (Tajemná žena)
Lovec Henry vám může prodat nějaké zbraně (za 150 zlatých i koženou zbroj), ovšem vrtá mu hlavou žena, která si postavila stan u velkého kamenného kruhu nad loveckým táborem. Rád by věděl, co tam hledá. Ke kamennému kruhu vás přímo zavede cesta, začínající hned nad táborem. Slečna ve zlatožlutých šatech jménem Valandrae vám o svém bádání ráda prozdradí něco více. Získané informace poté už jen prozraďte Henrymu (150 zkušeností).

Refty - Ein Wolf für Refty (Jeden vlk pro Reftyho)
Na louce nad táborem lovců směrem ke kamennému kruhu se poflakuje vlk (verdächtiger Wolf). Refty této bestii nevěří a bude mnohem klidnější, když ji vyřídíte. Zabít vlka by neměl být žádný problém. I když tím bude Refty trochu pohrdat (100 zkušeností), dá vám tři pivka na zahnání žízně.

Valandrae - Seltene Pilze (Vzácné houby)
Půvabná žena Valandrae zkoumá tajemství kamenného kruhu. Celkem by jí pomohlo, kdybyste jí přinesli 6 Traumpilze, houby s velkým červeným kloboučkem, které rostou výhradně v jeskyních. To může být problém, protože jeskyně jsou na Khoronu dobře zamaskované.

Käptn Swallow - Der Fluch des Käptns (Kapitánovo prokletí)
Tento úkol doporučuji splnit co nejdříve, jelikož odměnou budou teleportační runy po ostrově, které značně usnadní cestování.

V podvodní jeskyni pod mostem vedoucím k vesnici (obrázky 1 a 2) najdete nemrtvého piráta - kapitána Swallowa (100 zkušeností). Poví vám svůj příběh: Kdysi býval obávanějším pirátem všech moří. Byl na cestě za pokladem z aztéckého zlata. Našel jej a rychlostí větru se vydal pryč, ačkoli záhy zjistil, že poklad je zakletý. Jeho tělo se ve větru začalo rozpadat stále více a nyní nemůže zemřít. Jediný způsob, jak kletbu zrušit, je shromáždit všechny jeho mince dohromady. Swallow se tedy vydal hledat všechny mince a uschovával je v truhlici v této podvodní jeskyni. A co čert nechtěl, když připlouval s poslední mincí, uhodil do jeho lodě v bouři blesk a mince spadla někam ke dnu moře. Swallow se stihl zachránit, avšak minci doposud nenašel.

A to je úkol pro vás. Mince se povaluje ve vodě pod útesem u vesnice, na němž sedí Ferell. Seberte ji, předejte kapitánovi (150 zkušeností), který okamžitě zmizí. Ještě vám ale stihne dát harfu. Použijte ji a ocitáce se v nebi. Poberte zmíněné teleportační runy (do vesnice a pirátské jeskyně), pokochejte se sousoším autorů a skočte dolů.

Tadeus - Tadeus Feuerproblem (Tadeášův problém s ohněm)
Tadeáš je správcem majáku u kamenného kruhu nad loveckým táborem. Řekne vám, že mu nedávno došlo uhlí na majákový oheň a nové zapomenul nechat doručit z Khorany. Vaším úkolem je nějaké obstarat. Když se zeptáte lovce Reftyho, prozradí vám, že v lese se nachází jeskyně, kde by nějaké uhlí ještě být mělo. Říkal mu o ní Kolwin, když byl opitý. Údajně má Kolwin u sebe mapu k oné jeskyni.

Když se Kolwina v jeho chatrči ve vesnici zeptáte na mapu, nic vám neukáže. O Kolwinovi se ve vesnici ví, že je to velký pijan. Poslední dobou mu ovšem došly zlaťáky a tak je na suchu, jak vám poví Martis. Skočte za Kolwinem a dejte mu flašku piva, druhou, třetí... nepůsobí. Takže zpět za Martisem. Kupte od něj 80% alkohol a poproste jej, zda by vám jej nemohl přimíchat do piva.

Zeptá se vás, proč to chcete udělat. Když zvolíte první možnost (tedy že chcete něco vzít Kolwinovi), bude po vás chtít 50 zlatých. Zaplaťte (100 zkušeností) a dostanete, co jste chtěli. Nyní jej podstrčte Kolwinovi (150 zkušeností), tomu se zatmí před očima, odemkne svoji truhlici, vezme si léčivou bylinu a padne do postele. Vemte si z odemčené truhlice mapu, na níž je zakreslena poloha dolu.

Na zaznačeném místě je však jen suť balvanů a nikde žádný vchod do dolu. Postavte se před balvany a stiskněte akci. Viola, kameny jsou pryč (musíte mít krumpáč) a vchod do dolu je volný. V dole se po zemi válí spousta hrud rudy, všechny poberte a poté je předejte Tadeusovi. Musíte mít alespoň 10, aby byl úkol splněn (100 zkušeností). Za každou vám vyplatí 15 zlatých.

V dolu budete muset vyřešit také pár problémů. Jsou to úkoly:
Zugang zum Stollen (Přístu do štol)
Wasser in Kohlestollen (Voda v uhelných štolách)

Zugang zum Stollen (Přístu do štol)
Tento úkol získáte, když v uhelném dole přijdete k propasti (hned na jeho začátku). Musíte najít způsob, jak se dostat do nižšího patra dolu. Ten tkví v žebříku, který najdete v truhlici ve skladě ve vesnici. Jak sem do něj dostat je popsáno v úkolu Lagerskuppen (Skladiště). S žebříkem jděte poté do dolu a na kraji propasti jej použijte a slezte dolů (100 zkušeností).

Wasser im Kohlestollen (Voda v uhelných štolách)
Jakmile se dostanete do nižšího patra dolu (úkol Zugang zum Stollen (Přístu do štol)), budete moci prozkoumat všechna jeho tajemství. V celém dole si dejte pozor na důlní červy. Nejprve se od žebříku dejte doprava, kde na zemi naleznete starý klíč. Poté běžte štolou od žebříku doleva. Po chvilce naleznete na levé straně dveře (za pavučinou), které otevřete právě získaným klíčem. Poberte všechny tři roury, jež se v místnosti za dveřmi válejí.

Budete je potřebovat k opravě potrubního systému dolu, protože jak záhy zjistíte, důl je v nejnižším patře zatopen jedovatou vodou (tam také získáte tento úkol). Musíte najít tři místa, kde jsou trubice rozbité. Trubky nahradíte, když na rozbitou část použijete akci. První je právě dole u vody (obrázek), druhá na začátku u žebříku (obrázek), třetí, poslední je pěkně schovaná. Názornou okázkou, jak se k ní dostat, budiž následující tři screenshoty - 1, 2, 3.

Poté konečně můžete otočit kolem na začátku tunelu. Tedy - může se o to pokusit. Je zadřené a vy nemáte sílu s ním pohnout. Musíte najít někoho, kdo vám pomůže. Tím je lovec Refty (50 zkušeností). Na oplátku chce, abyste zařídili, aby mu Valine z vesnice upekla koláč. Jděte tedy za ní, postává před svým domem. Zastaví vás s tím, že její dcera Elenna domů dotáhla kytky a spolu s nimi spousty hmyzu.

Kupte si od Martise pleskačku (Klatsche) a hmyz v domě zabijte (celkem 7). Oznamte to Valine (200 zkušeností), která nyní koláč Reftymu ráda udělá. Ještě vás pošle vyřídit Elenně, že má jít umýt chatu od hmyzu (50 zkušeností). Běžte o koláči říct Reftymu. Ten se nyní vydá do dolu a pomůže vám s kolem (300 zkušeností). Chvíli potrvá, než se mu to povede (počkejte chvilku a poté s ním promluvte - 150 zkušeností).

Seběhněte nyní do nově přístupných chodeb a ... zabijte královnu důlních červů. V zeleném "cosi" poberte vejde důlního červa, budou se hodit.

Valandrae - Besondere Minecrawler-Eier (Zvláštní vejce důlního červa)
Po splnění úkolu Wasser in Kohlestollen (Voda v uhelných štolách) vás Valandrae pověří sehnáním dvou vajec důlního červa, které potřebuje pro své bádání. Najdete je úplně dole v uhelném dole u královny důlních červů. Přineste jí je (300 zkušeností), odmění vás tajemným nápojem, který když vypijete budete na krátkou dobu uchráněni ze zranění z pádů z výšek.

Tom - Holz für Toms Boot (Dřevo na Tomovu loď)
Ve vesnici najdete Toma. Ten vás může převézt na Khoranu, ovšem musíte mu pomoci. Tom nyní staví novou loď, jelikož ta stará by plavbu již nejspíše nevydržela, a potřebuje dřevo. Ale ne ledajaké, nýbrž jasanové (Echsenholz). Máte se poptat u lovců, zda tu někde rostou jasany. Loga vám prozradí, že někde východně od tábora. Kupte si od Henryho několik dřevorubeckých seker a jděte na věc.

"Východ" je částečně nejasné udání polohy jasanů, tudíž prozradím, že je najdete nahoře na převisu nad táborem lovců. Skolte jeden jasan a poté ještě nasekejte jeho spadlý kmen. Získáte "Echsenstamm" (kmen jasanu). Ten přineste Logovi (50 zkušeností). Totéž udělejte ještě jednou. Loga vám poté kmen nařeže a pošle vás s tím vším dřevem za Tomem (100 zkušeností).

Kolwin - Kolwins guter Tropfen (Kolwinovy dobré slzy)
Kolwin vysedává ve svém domě ve vesnici. Řekne vám, že jeho tajnou jeskyni obsadili goblini a on si tak nemůže vyzvednout své vynikající pití (guter Tropfen). Dá vám klíč od truhlice a pošle vás do oné jeskyně, abyste vše zařídili. Jeskyni najdete nedaleko tábora lovců (obrázek). Uvnitř pobijte gobliny, seberte pití ze země a z truhlice (dohromady musí být 20 kusů) a předejte jej Kolwinovi (250 zkušeností). Odměnou vám budiž 50 zlatých.

Harald - Rübenräuber in der Dunkelheit (Noční zloději tuřínů)
Harald se stará o pole ve vesnici. Postěžuje si, že již dvě noci tu někdo krade tuříny a on nemůže přijít na to kdo, jelikož je v noci vždy velmi unavený, aby mohl držet stráž. Požádá vás, zda byste to neudělali za něj. Vyspěte se do půlnoci a stoupněte si na pole. Po chvíli se u útesu objeví malá skupinka polních škůdců. Zabijte je a oznamte to Haraldovi.

Ten vás pošle najít jejich hnízdo. To se nachází u modlitebny nedaleko od vesnice. Stačí vyrazit z vesnice a jít pořád rovně (vlevo podél stoupající cesty). Hnízdo můžete buď vymlátit sami a oznámit to Haraldovi (300 zkušeností) nebo nejprve zajít pro Haralda a vymlátit hnízdo spolu s ním (pouze 200 zkušeností).

Elenna - Blumen für Elenna (Květiny pro Elennu)
Elenna je zdánlivě milá mladá dívka, která si užívá pobytu na vesnici. Má moc ráda květiny (Blume), takže určitě nebude na škodu, když jí nějaké přinesete. Před vesnici na louce roste množství květin, tak jich několik posbírejte (stačí osm) a přineste je Elenně. Ani nepoděkuje, takže s ní promluvte ještě jednou (50 zkušeností). Zjistíte, že je to celkem slušná nána.

Lagerskuppen (Skladiště)
Ve vesnici najdete zamčený domek. Při pokusu o jeho otevření získáte tento úkol, v němž musíte najít klíč. Je to jednoduché - klíč visí na háku v Martisově domě. Za vstup do skladiště získáte 50 zkušeností.

Loga - Logas Ring (Logův prsten)
Když se Logy v rámci úkolu Holz für Toms Boot (Dřevo na Tomovu loď) zeptáte na jasany, zadá vám tento úkol. Poví vám, že někde u jasanů ztratil svůj prsten. Vy mu jej máte přinést. Najdete jej opravdu kousek od jasanů (obrázek). Předejte jej Logovi (50 zkušeností); odměnou vám bude kord (Degen).

Vikas - Vikas Rettung (Záchrana Vikase)
Vikase najdete (100 zkušeností) ve velké propasti na prostranství vedle lesa s lovci (můžete o tom říct Haraldovi - 30 zkušeností). Dolů se dostanete, když budete obcházet ostrov po pláži. Řekne vám, že byl na sběru hub, když jej znenadání napadla smečka vlků. Při útěku pak spadl do této jámy a polámal si obě nohy. Rychle zaskočte za Valandrae a požádejte ji o pomoc (dole u Vikase najdete jakési liány, které můžete nahoře na propasti zavěsit na větev, čímž si vytvoříte žebřík a ulehčíte cestu do/z propasti). Namíchá vám lektvar, jenž mu pomůže, ovšem potřebuje následující přísady: Heilwurzel, 2x Traumpilze, Waldmorchel, Feuerwurzel. Až vše budete mít, předejte to jí a počkejte hodinku. S lektvarem dostanete i dlahy pro Vikase. Vše mu předejte (250 zkušeností).

Dále ještě zaskočte do vesnice za Petrou (případně do modlitebny, kde přes den bývá), poproste ji i balík s jídlem a přineste jej Vikasovi (100 zkušeností). Nyní vás ještě poprosí, abyste se každý den na něj zašli podívat. Má strach, že by se v propasti náhodou objevily nějaké bestie.

A taky že objeví. Po dvou denních návštěvách se Vikas konečně postaví na nohy (100 zkušeností) a vy jej máte dovést do vesnice. Tam vám poděkuje (200 zkušeností) a obdaruje vás 200 zlatými a prstenem (+5 ochrana před zbraněmi).

Tom - Wolfsjagd (Lov vlků)
Po splnění úkolu Holz für Toms Boot (Dřevo na Tomovu loď) vás Tom pověří sehnáním deseti vlčích kůží, o které má zájem jeden obchodník z Khorany. Budete se muset naučit příslušnou dovednost od lovce Enza a pak projít ostrov a pobít vlky (pokud jste je již předtím zabili, žádný strach - obnovují se). Až budete mít všech 10 kůží, předejte je Tomovi (50 zkušeností).

Martis - Der Dieb (Zloděj)
Jakmile se dostanete do skladiště (úkol Lagerskuppen (Skladiště)), promluví s vámi Martis a naštvaně prohlásí, že mu jej někdo vybílil. Zatím neví, že jste to byli vy, tudíž to musíte hodit na někoho jiného. Když se vesničanů poptáte, zda nezaregistrovali něco podivného, Tom vám poví o Haraldovi, který někde v lese zakopal nějaký vak, a Elenna vám prozradí, že Ferell chodí poslední dobou pozdě domů.

Takže to jsou dva adepti. Pokud chcete hodit vinu na Ferella, Martisova syna, musíte hodit klíč do Ferellovy truhlice v Martisově domě. Chcete-li hodit vinu na Haralda, dejte klíč pod jeho postel v Kolwinově domě (uděláte prostřednictvím "dialogu" s jeho postelí, když půjdete spát). Poté promluvte o zloději s Martisem a úkol je splněn.

Ferell - Ein romantisches Treffen (Romantické setkání)
Když v rámci úkolu Der Dieb (Zloděj) označíte za zloděje Haralda, pošle vás Martis za Ferellem. Údajně je poslední dobou všelijaký. Promluvte s ním. Zjistíte, že je blázen do Elenny, a nabídnete se, že mu s ní domluvíte rande. Běžte za ní, ta ovšem o Ferellovi nechce ani slyšet. Tak jí nakukejte něco o kytkách a oznamte to Ferellovi (150 zkušeností). Pak s ním ještě promluvte druhý den. Ferell je zdrcen (50 zkušeností), protože setkání vůbec nevyšlo.

Tom - Ferell ist verschwunden (Ferell zmizel)
Když v rámci úkolu Der Dieb (Zloděj) označíte za zloděje Ferella nebo splníte úkol Ein romantisches Treffen (Romantické setkání), řekne vám Tom, že Ferell zmizel a že si o něj Petra dělá velké starosti. Ferella najdete na útesu za ruinami pevnosti domobrany.

Ferell - Ferells Sorgen (Ferellovy starosti)
Jakmile najdete Ferella v rámci úkolu Ferell ist verschwunden (Ferell zmizel), zjístíte, že je zničený s nastalými událostmi a chce ukončit svůj život skokem z útesu. Máte několik možností, jak tuto situaci řešit.

  • Říct mu, že neskočí (Du willst doch gar nicht springen) a dát mu pivo či pálenku (200 zkušeností). Ferell však skočí a zabije se.
  • Říct mu, že neskočí (Du willst doch gar nicht springen) a dát mu lektvar od Valandrae z úkolu Besondere Minecrawler-Eier (Zvláštní vejce důlního červa). Ferell skočí, ale přežije (lektvar ochrání před pádem z výšky). Promluvte s ním (400 zkušeností) a pošlete jej domů.
  • Pokud jste jej obvinili s krádeže ve skladě v rámci úkolu Der Dieb (Zloděj), můžete mu říci pravdu. Neskočí a pošle vás za svým otcem Martisem. Ten vám také nic neudělá a okamžitě poběží za Ferellem. Běžte opět na útes, kde vás Martis pošle za Tomem, který vás potrestá pokutou 250 zlatých.
  • Pokud jste splnili úkol Ein romantisches Treffen (Romantické setkání), můžete mu říct, že Elenna zato nestojí. Ferell chce nějaký důkaz. Skočte za Elennou a ta vám dá dopis pro svého milého obchodníka z Khorany. Přečtěte si jej a doručte Ferellovi (300 zkušeností). Tomu se rozední před očima a odejde do vesnice.


K odplutí na Khoranu a ukončení tohoto prologu musíte splnit úkol Gestrandet (Ztroskotán). K tomu je zapotřebí splnit tyto úkoly:

Wasser im Kohlestollen (Voda v uhelných štolách)
Besondere Minecrawler-Eier (Zvláštní vejce důlního červa)
Holz für Toms Boot (Dřevo na Tomovu loď)
Wolfsjagd (Lov vlků)
Ferells Sorgen (Ferellovy starosti)


Napsal: El Kamil

Načítám data ...
Nahoru