Proč se Piranha Bytes rozešli s JoWooDem

Sekce: Série Gothic / Vydáno: 28.5.2011 20:37 / Autor: El Kamil / Zdroj: eurogamer.net / Trvalý odkaz
Eurogamer.net vydal nedávno článek v němž objaňuje, proč se Piranha Bytes rozešli po vydání Gothica 3 se svým bývalým vydavatelem JoWooDem. Přinášíme vám jeho překlad:

Gothic 3 získal jen 8/10 protože vydavatel JoWooD přikázal hru vydat, i když ještě nebyla hotová, řekl jeden z vývojářů z Piranha Bytes Eurogameru.

"Problém byl v tom, že jsme museli zkrátit dlouhý příběh. V tom jsme měli několik neshod s naším bývalým vydavatelem," řekl jeden ze zakladatelů Piranha Bytes Michael Hoge. "A všechno to šlo k šípku, když nás vydavatel donutil vydat Gothic 3, když ještě nebyl hotový."

"Upřímně, kdybychom jsme hru dodělali v době, jak jsme slíbili, byla by v pohodě. Ale jak to chodí, vývoj zabral trochu delší dobu a místo toho, aby se s námi pokusili najít řešení, jak z toho ven, tak tu hru jednoduše chtěli vydat. Myslím, že to udělali kvůli jejich zaměření na trh. Proto jsme se rozhodli jít vlastní cestou."

JoWooD se pokusil vydat čtvrtý Gothic vyvinutý studiem Spellbound. Výsledek byl ale mizerný: Arcania: A Gothic Tale hráče vůbec neuspokojila a dostala 4/10. Piranha Bytes mezitím vydali jejich Risen, který si vedl ale jen o něco lépe - 6/10 na PC a 4/10 na konzole (podle Eurogameru).

"Pro nás se to zdála být win-win situace," řekl Hoge na vývoj Arcanie, "protože jsme věděli, že tu značku dostaneme zpátky."

"JoWooD teď už nemá žádná práva na vývoj dalšího Gothica, máme je totiž zpátky - teda budeme mít příští rok. Nemám tady tu smlouvu u sebe. Brzo ale vyprší a práva na Gothic budou zase naše. To jsme věděli už od začátku."

"Řekli jsme si, OK, první varianta: Udělají dobrou hru a to vylepší značku. Druhá varianta: selžou a všichni budou vědět proč."

Daniel Oberlerchner, brand manager Risen, přisadil: "Nejsem si jist, jestli všichni ví, že značka Gothic je ve skutečnosti majetkem Piranha Bytes - nikdy nepatřila JoWooD. Piranha Bytes mu ji jen půjčili na pár her."

JoWooD dnes čelí bankrotu a všechny jeho projekty, včetně datadisku pro Arcanii, byly přerušeny. Piranha Bytes naprotitomu vyvíjí Risen 2. A co potom? Stane se Risen Gothicem?

"To je nebezpečná otázka," směje se Daniel. "Je to velké tajemství! Ne, o tom nemůžeme mluvit - vážně."
Načítám data ...
Nahoru