Tipy a triky

  1. Střechy města Khorinis
  2. Vstup do tábora pirátů
  3. Poklad v lese u Sagitty
  4. Mistrovský meč
  5. Proměna v bestii
  6. Jak na skřety


Střechy města Khorinis
Ze začátku hry se hodí každý drobák. V městě Khorinis si můžete přilepšit mnoha způsoby. Jeden z nich je zkoumání střech domů. Kupodivu na nich občas najdete nějakou tu věcičku. Podívejte se na mapu přístavní čtvrti a vyhledejte podle ní skryté poklady na střechách domů.

Startovním bodem (označen "I") je plácek za kasárnama. Odtud se můžete v klidu dostat na střechu prvního domu. Poté postupně přeskakujte na ostatní domy a sbírejte věci.

  1. měšec
  2. lektvar esence života
  3. měšec
  4. pryskyřice
  5. měšec
  6. med


Není toho moc, ale rozhodně to není k zahození.


Vstup do tábora pirátů
Když jdete poprvé to tábora pirátů, je třeba obětovat trošku ze svého jmění. No ikdyž pro někoho by to mohl být závažný problém. Henry, pirát, jež dohlíží na stavbu dřevěné palisády, po vás chce neuvěřitelných 500 zlatých. Takhle hluboko hrábnout do kapsy kvůli podělanému vstupu, říkáte si? Kdepak. Henryho můžete "uplatit" několika dobročinými skutky. Takže můžete:

  • Pomoci Aligatorovi Jackovi s lovem krys. Potkáte jej kousek od centra teleportů nebo-li stanoviště mágů Vody. Zmiňte se o vaší pomoci Henrymu a ten srazí cenu o 100 zlaťáků.
  • Zabít bandity, jež obsadili maják tyčící se nad pirátským táborem. Za tento čin vám Henry dá slevu 200 zlatých.
  • Promluvit s pirátem dřevorubcem, kterého potkáte na půl cesty do tábora pirátů od stanoviště mágů. Henry vám odpustí celých 100 zlatých.

Výsledná cena činí tedy 100 zlatých, což je o proti původní částce celkem úspěch, nemyslíte?


Poklad v lese u Sagitty
Každý určitě ví, kde sídlí bylinkářka Sagitta. Prostě se jednoduše vydejte od krčmy Mrtvá Harpyje po cestě kolem lovce Dragomira směrem k pyramidě. Po pravé straně máte údolí, do nejž se dá sejít kousek před Innosovou svatyní (obr1).

K Sagittě ale nechoďte a hned dole se dejte doprava (tedy jakoby zpět) a držte se skály na pravé straně (obr2).

Ocitnete s mini táboře banditů. Takže pozor. Bandity raději zabijte. Nyní se zaměřte na jeden ze stanů (obr3).

Vylezte na něj, přejdětě po trámu na skalní ochoz, po němž jděte až k pokladu (obr4).

Tento poklad obsahuje do začátku hry velmi cenné a užitečné věci. Jsou jimi Luk (zranění 30), svitek Ohnivého deště, lektvar obratnosti (trvale obratnost +3, drápy a goblinní kost.


Mistrovský meč
Mistrovský meč je skvělá zbraň hlavně pro mágy. Má malé požadavky (jen 60 obratnosti), dává velké poškození (120) a má dlouhou čepel. Získat jej můžete od domobránce Martina v přístavu. Ale pozor, zde je jeden malý bug. Když s Martinem pokecáte (a zapíše se vám poznámka do deníku), zmizí cca 20 minut po tom meč z jeho inventáře a už nejde nijak vrátit zpět. Na to se dá ale vyzrát tím způsobem, že si nejdříve našetříte příslušnou sumu (2400 zlatých) a teprve pak půjdete za Martinem a meč hned koupíte. Určitě neproděláte.


Proměna v bestii
Díky Narosovi za tip na tento tip :).

Možná Vás to nikdy nenapadlo, ale svitky s možností přeměny v nějaké zvíře skýtají celkem široké spektrum možností. Můžete se nerušeně procházet kolem příšer, sledovat, co dělají, apod. Nicméně tou zdaleka nejlepší věcí je, že když se proměníte v nějakou kreaturu, získáte kromě její podoby i její vlastnosti - síla, odolnosti, zdraví. Z tohoto hlediska je bezkonkurenční dračí chňapavec a stínová šelma.

Takže...jdeme na to. Sežeňte si svitek proměny v bestii. Slušnou zásobu takových svitků má Ignaze z přístavní čtvrti. Za jeden si od Vás vezme 200 zlatých. Z města běžte někam do divočiny a svitek začarujte. V datadisku na to potřebujete jen 5 bodů many, což máte již od úplného začátku hry. Nyní jste bestie hladová po zkušenostech. Jednoduše zabíjejte příšery, jak se Vám zlíbí. Dokud na nějakou nezaútočíte, nechají vás napokoji. Za každou zabitou příšeru samozřejmě získáte zkušenosti. Ovšem POZOR! Pokud se stane, že v podobě bestie postoupíte na další úroveň, přičtou se Vám standardně dovednostní body, ale zdraví se přičte jen bestii! Váš charakter tedy o toto zdraví přichází!

V podobě bestie nemůžete ukládat hru, používat inventář a ani nijak komunikovat se NPC postavami. Dávejte také pozor na zdraví. Stalo se mi, že když jsem hrál v podobě bestie "na doraz" (zbylo mi asi jen 6 zdraví) a pak jsem se proměnil zpět, byl jsem mrtvý. Proto je jistější proměnit se, když ještě máte "dostatek" (rozuměj přibližně 60 a více) života. Z toho jasně vyplývá, že čím dýl s životem vydržíte, tím více zkušeností získáte. Proto je dobré zaměřit se pouze na nepřátele, kteří Vám tolik neublíží. Obecně si dávejte velký pozor na lidi. Když se přiblížíte k nějakému člověku, okamžitě na Vás zaútočí. Ovšem pokud Vám nějaká NPC vadí nebo ji potřebujete zabít kvůli nějakému úkolu, klidně ji oddělejte.

Podoba dračí chňapavec

Dračí chňapavec je nejsilnější bestie, v kterou se můžete proměnit. V jeho podobě máte 400 života, 200 síly, odolnosti 150/150/150/0 a jste velmi rychlí. Skolíte většinu příšer na jeden útok. Hlavně silnější příšery jako jsou skupinky goblinů (všech druhů), chňapavci, důlní červi, ještěři a také trolové. Za dračího chňapavce není problém skolit trola. Netrvá to ani tak dlouho. Stačí k němu přiběhnout zezadu (neútočí na Vás), kousnout ho a pak utéct. Nemusíte ani běžet daleko, protože trol je pomalý a za chvíli Vás přestane pronásledovat. Opět za ním přiběhněte (opět neútočí) a opět jej kousněte. Tak to opakujte několikrát až jej zabijete.

V podobě dračího chňapavce na Vás skřeti neútočí (narozdíl od jiných podob). Skřetího válečníka uzemníte na dva až tři útoky.

Podoba stínová šelma

Stínová šelma je další velmi silná bestie, v kterou se můžete proměnit. V její podobě máte 300 života, 150 síly a odolnosti 125/75/125/20. Jste také velmi rychlí. Stínová šelma je ideální na slabší příšery, které skolíte na jednu ránu. Těmi jsou hlavně polní škůdci, číhavci, krysokrti, krysy, vlci, mrchožrouti, divoká prasata a krvavé mouchy. Pozor si dejte hlavně na početné skupiny goblinů (ale i mrchožroutů), chňapavce, skřetí psy apod. Rozhodně se nesnažte zabít jinou stínovou šelmu. Stačí pár úderů a je po Vás.

Zajímavou kapitolou jsou skřeti. Když některého z nich udeříte, začne zbaběle utíkat pryč. Je to sice hezké, ale skřetům ubíráte za stínovou šelmu život po velmi malých kouscích, tudíž zabíjet je je velmi zdlouhavé a já jsem to nepraktikoval.

Suma sumárum ... celkově si tímto způsobem můžete příjít na spousty zkušeností a hlavně si také trochu urychlit hru. Dobré hlavně ze začátku hry pro rychlý rozvoj Vaší postavy (v Khorinisu si můžete přijít až na 15000 zkušeností. Získáte dost dovednostních bodů, berte ale na vědomí, že zdraví se Vaší postavě nepřičte.

P.S.: zpět v člověka se proměníte klávesou ENTER


Jak na skřety
Skřeti jsou staré známé příšery jak z jedničky, tak z dvojky. Rozhodně jsou nejpočetnějšími nepřáteli a v životě hráče jsou jakýmsi mezníkem. V okamžiku, kdy jdete (úspěšně) ničit skřety, začnou vám rapidně stoupat zkušenosti a levely a stanou se z vás ti nejsilnější hrdinové. Vzpomínám na časy Gothica 2, kdy jsem suveréně na desáté úrovni se sílou okolo 90 a jednoručákem se zraněním nad 60 ničil skřety jedna radost. V datadisku to ale není už tak jednoduché.

Všechny monstra a obzvláště skřeti jsou mnohem silnější a těžší na poražení než v dvojce. Vzhledem k zbraním, které máte k dispozici je jasné, že meč se zraněním kolem 60 rozhodně stačit nebude. S takovou zbraní by jste jim ubližovali hodně dlouho, jelikož mají vylepšené odolnosti. A co luky a kuše? Použití těchto zbraní je ještě větší hloupost. Uvedu na příkladě: Máte kuši se zraněním 150 a sílu např. 130 a obyčejnému skřetímu bojovníkovi ani pomalu neublížíte. Potřebovali by jste možná až 100 šipek, abyste jej zničili a to je sakra moc.

Jak tedy musím být silný, abych si mohl troufnout na skřety?, ptáte se. Takže:

Základní ingredience:
minimálně 120 síla
jednoruční/obouruční zbraň se zraněním minimálně 120 (odvíjí se od síly)
dostatečné bojové schopnosti
dovednost jednoručních zbraní alespoň na 40-45%

Jak bojovat: S takovými vlastnostmi, které jsem vypsal výše, dorazíte jednoho skřeta na pohodu. Jakmile na vás ale vyběhnou dva, chce to koordinovat pohyby podle nich a je velmi těžké je porazit. Ale vysvětleme si, jak tedy porazit skřeta bez ztráty jediného bodu života.

  • Vylákejte na sebe jen jednoho skřeta ze skupiny
  • Někde si na něj počkejte. Nejlépe daleko od jeho vrstevníků
  • Skřet běží k vám a v momentě, kdy se vás chystá seknout zaútočte (šipka nahoru a vpravo). Skřete se nebude moci bránit a dostane pár ran.
  • Bezprostředně po vašem útoku si poodskočte o pár kroků dozadu. Nyní skřet udělá vždy jednu ze tří variant. Buď taky popojde trochu dozadu, čímž vám nabídne trochu času a uklidnění, nebo se začne bránit a nebo na vás hned zaútočí. V případě třetí možnosti je potřeba prokázat dobrý reflex a hned mu zasadit další ránu.
  • Takhle to opakujte do doby, než skřeta zabijete. Jste-li obratní, skřet vám nedá ani ránu. Stejným způsobem lze ničit i elitní skřety. Je to ale už poněkud těžší práce.


Magické charaktery to mají těžší, protože na takovou úroveň v síle se dostávat nebudou. Vynikající kouzlo je ohnivý déšť. Stačí nalákat na sebe hned několik skřetů a zakouzlit.
Načítám data ...
Nahoru