Překlad povídání KaiRa o velikosti měst - 05/09/05
Zdroj: WorldofGothic.de
Překlad z NJ: El Kamil
Na německých fórech se horlivě diskutovalo o velikosti měst v Gothicu 3. Uvolněná infomace, že největší město má být zhruba tak rozlehlé jako polovina města Khorinis z Gothica 2, se hráčům moc nelíbila. Kai Rosenkranz se rozhodl vše vysvětlit.
První post se objevil na JoWooD fóru.
Christian z Gamestar.de má v tom, co píše, pravdu. Poloviční jako město Khorinis je sice lehce podceněné, ale nemá to daleko ke skutečnosti. Existuje pro to ale celkem jednoduché vysvětlení: Svět Gothica 3 je celistvá královská říše (Myrtana) včetně dvou sousedních oblastí (Nordmar a Varant). Na kompaktním ostrově Khorinis dávalo jedno velké centrum smysl, ale v pětkrát větším světě musí být přece něco decentralizovaného. Jinak se vše točí kolem hlavního města a zbytek světa je ve srovnání s ním vylidněn. A mít všechny města velikost Khorinisu to by znamenalo absolutní destrukci rámce hry. Již samotný počet NPC postav, který by byl potřebný k rozhýbání života na tržištích, by nabral nesmírných hodnot, což bychom museli vykompenzovat snížením rozsahu dialogů u každé osoby. Konec konců si musíme co se týče času, který stojí nadabování a provedení, stanovit věci v rámci našich možností. Svět Gothica 3 žije svými obyvateli, které v žádném případě nechceme nechat upadnout k masovému zboží.
Nové pojetí měst dosahuje samozřejmě odlišného efektu. Už to není tak, že se hráč pohybuje stále po jednom městě, které funguje jako hlavní stan a startovní bod všeho. To by bylo také ohledně postupu ve hře frustrující: vypadnout, vrátit se, vypadnout, vrátit se...a to vše na obrovské ploše, což není vůbec zábava. Místo toho se hráč může pohybovat od osady k osadě, sbírat svěží dojmy a pozorovat vzájemnou souhru měst a vesnic. A my jsme se přirozeně postarali o to, že města působí svojí architekturou jako živá a velká.
Takovou zvláštností je Vangard. Jako největší město královské říše a sídlo panovníka Rhobara II. (Který darebák tvrdil, že jsme jej vynechali?) se Khorinisu přiblíží vlastně nejvíce. Přesto ani Vangard nefunguje jako centrální startovní místo, poněvadž je obléhán skřety.
Tedy: Nezáleží jen na velikosti a zejména v této souvislosti nedává žádný smysl na ní založit kvalitu měst. Hlavní věcí je, že fungují a že jsou v nich obsaženy všechny potřebné elementy města a přesto nevypadají namačkaně.
Takže žádný důvod k rozruchu.
O chvíli později přidal Kai další příspěvek.
Nevím, co očekáváte, ale nepřijde mi příliš trefné označovat Vangard jako "drobné město". Kdyby to Rhobar slyšel :). Napsal jsem, že hlavní město je v každém směru zvláštností. Viděl jsem Rhobarův palác, jež samotný je velký jako .... eh .... 48.524.366 cheeseburgerů.
Rozumím Vašim rozpakům a věřte, že i my jsme diskutovali na stejné téma. Avšak není důležité, jak to zní v teoriích, ale jak se to později "hraje". Vytapetovali jsme si kanceláře siluetami všech měst a ptali jsme se sami sebe, zda působí dostatečně "tučně". Jsou více jako Khorinis díky architektuře. Ptali jsme se sami sebe, v čem městu jeho "velký dojem" chybí. Prázdné ulice? Ne! Živá prostranství, zajímavé a velké budovy?...ano!
Krom toho je přirozené, že se města rozloží rovnoměrně po krajině. V prázdném autobuse si také všichni nesedají do stejné řady.
A nakonec vše završil na WorldofPlayers.de.
Vzhledem k této horké debatě jsem se pobavil s našim 3d-grafikem Mariem a požádal jsem ho, aby ještě jednou porovnal velikost Vangardu a Khorinisu.
Jeho odpověď: když člověk sečte území města a rozbořené oblasti, je Vangard "odhadem od oka (...) přece o dobrý kus větší než Khorinis." Ostatní města jsou menší, ale jak již bylo zmiňováno, Vangard je jako hlavní město zajímavostí. Měření s přesností na milimetry nás teprve čeká, ale jako výhled by to mělo stačit.