Gothic Replay CZ/SK - První dojmy

Modifikace v kostce

Autor

Fawkes

Modifikace pro

Gothic 1

Velikost

50 MB

Download

Gothicz.net

Napsal El Kamil podle verze beta 0.77, 31.10.2020. Obsahuje mini spoilery o několika úvodních úkolech.

Mód, který doplňuje do G1 obsah a při tom zachovává hlavní příběh. Souboje v aréně, nová minihra skořápky a další slibné vychytávky, tak pojdme na to. Spouštím hru a očekávám, co bude jinak. První rozhovor s Diegem, zdá se, že tady je vše při starém. Ujdu pár metrů a už mluvím s Orrym, strážcem místa výměny. A první novinka, prohodí něco o banditech. Nově přidané dialogy nejsou namluvené, ale to mi nevadí. Zvědavě je čtu, staré dialogy přeskakuju. Nakonec se to ukazuje i trochu jako výhoda, jak rozlišit nový obsah od starého.

Jdu dál kolem zasypaného dolu a vidím... Ovci! Kde se tu vzala? Snad že by se sem zatoulala z druhé strany Bariéry? Hledám krumpáč a nenacházím. K čertu, v originální hře tu přece byl. Otevírám malou truhlu a beru všechny cetky, co tam jsou. A hle, truhla najednou má popisek "Prázdná truhla". Užitečné, říkám si. Jdu nahoru přes most, kde kdysi byl krysokrt. Ten tam už není. Místo něho tam stojí bandita Quentin. Jestli si ho pamatujete z původního G1, ten Quentin z tábora banditů u trolího kaňonu, pro něhož ovšem původní hra neměla žádné využití. Říká mi, že spolu se svou skupinou přepadává konvoje zboží pro Rudobarony a že se k nim mám přidat. Ok, uvidíme.

U nohou se mu válí rezavý meč a já konečně mám zbran. Vyskáču na palouk nad zasypaným dolem a můj apetit zabít nějaké monstrum stoupá. Uložím hru, pro jistotu, a zaútočím na prvního malého mrchožrouta. Lehká kořist, to byla v původním G1. Tady už ne, na tři zásahy ležím na zemi a loaduju uloženou pozici. Ještě párkrát to zkusím, ale pokaždé končím mrtev. Vyberu si teda malého krysokrta. Dva z nich postávají opodál. Hm, ti už jsou o něco snažší, dobré, dobré, to půjde. Prvních třicet zkušenostních bodů je tady. Sejmu pár žravých štěnic u cesty a napadne mě, kolik zkušeností bude za tu ovci. Deset, zjištuju, když nebohé bezbrané zvíře propíchnu svým zrezavělým mečem. Ze zvědavosti zkusím vyzvat i malého goblina. Jedna rána a končím. Dobrá, tohle bude zajímavé.

Po ceště dolů k táboru se vyhýbám všem monstrům. V táboře promluvím s Diegem a Thorusem a zjištuju, že Diegův test oddanosti je pryč. Prý se za mě přimluví, když budu kopat rudu v dole. Fajn říkám si a vzpomínám, že role kopáče byla v původním G1 nevyužívá. Hrdina nemusel rubat ani minutu a už byl největší boss v kolonii. Trochu ho podusit v dole, to by mohlo být zajímavé. Navíc všechno vypadá extrémě drahé. Kartograf Graham mi mapu cesty do dolu nedá, i když na něj vytáhnu argument s Diegem. Prý 80 rudy je nejlevnější cena. Ale já mám do háje v kapse jen dva nugety! Graham také s hrdinou nově obchoduje. Dá se koupit jeho erotický náčrt. Za dvě kila, no snad příště. Krom toho věci v inventáři hezky rotují, pěkné zpestření.

Pokračuju kolem tábora a narážím na nový obsah na každém kroku. Stín Sly zmizel, mám ho najít. Kopáč Kyle stále hořekuje nad svou chatrčí se dvěma dveřma, příběh ale pokračuje tím, že mu hrdina nabídne pomoc najít novou chatrč. Whistler stále chce meč od Fiska, nicméně splnit úkol je ted mnohem složitější. Fisk chce víc rudy, ale Whistler hrdinovi nic navíc nedá. Narážím pak na kováře Huna, u něhož můžu daný meč objednat. Kovář taky říká, že mě může naučit překování rezavých mečů. Zdá se, že by se tím možná dalo i vydělávat. Chce za to ale přes dvě stě nugetů, no zatím s tím počkám.

Kopáč u zřícené věže chce rozjet hospodu, ale nejdřív potřebuje trochu uklidit místo od keřů. Pomáhám mu s tím, ale každý keř mi ubere pár bodů zdraví, jak jsou na něm trny. Práci dokončím a druhý den už týpek stojí za pultem a nabízí mi hru skořápky. Nová minihra, vsadím pět nugetů a vyhraju deset, když uhodnu, pod jakou skořápkou se skrývá mince. Klasická hra, jak ji všichni znáte. Tři skořápky se přesouvají sem a tam a na konci vyberete tu, kde si myslíte, že mince je. S každou další hrou se rychlost a počet přesunů zvyšuje. Dá se tím vydělat nějaká ruda, ale po 15 pokusech to začíná být trochu zdlouhavé a zisk je stále 5 rudy za hru.

Pokračuju dál a přicházím k aréně. Nyní si konečně můžu vsadit, říká Scatty. Jo, no tak se na to podívejme. Kývnu na to a říká, že bojuje Kirgo s Gor Hanisem. Koho dám? Dávám padesát nugetů na domácí. Souboj začíná v sedm večer, říká Scatty. Jsem tam na čas, stejně jako pár dalších kopáčů nahoře na ochozu. Oba bojovníci tasí meče a začínají se mastit. K mé radosti to vypadá, že Kirgo má navrch. Tak po půlminutě je souboj u konce a Gor Hanis na zemi. Hurá, Scatty, dej sem výhru. Chci ji hned otočit, ale Scatty říká, že můžu až další den. Dobrá, jeden souboj denně, to se zdá být vyvážené a 50 nugetů je maximální sázka. Milionář ze mě nebude, ale půjde to.

Jdu dál a potkávám Muda. Vezmu ho k sobě a uvidíme. Mud má svoje originální poznámky, nicméně nyní už nevyrušují hrdinu. Říká je jen tak během cesty, aniž by přerušovaly mou hru. Dobré, dobré. Můžu Mudovi dát příkazy "počkej", "běž zpátky", "jdeme" a můžu otevřít i jeho inventář. Zajímavé. Zkusme boj. Vytáhnu ho ven z tábora a namířím si to k osamělému mrchožroutovi. Samotného by mě dočista udělal, ale co s Mudem? Mrchožrout běží na mě, Mud tasí kyj a ... dvě tři rány a mrchožrout je kaput! Hohó, zaraduju se, dost dobrý. Obejdeme tábor a sejmeme ještě pár dalších mrchožroutů. Za každého je dvacet expů, takže to jde pomalu. Ale jistě. Pak Muda pošlu domů, ale určitě ho zase příště naberu na další výpravu.

Dokonce později zjistím od Diega, že Mud se u něj za mě přimluvil, aby mě přijali k táboru. Haha, to je výborné. Vypadá to, že toho bude spousta. Hra mě hodně baví a každý nový obsah hltám s nadšením. Mnoho nevyužitých postav z původní hry má nové dějové linky, či ty originální jsou rozšířeny. Nový obsah zapadá do světa Gothica velmi dobře, obtížnosti je zvýšena a rudy je nedostatek. Bude to chtít nějakou taktiku, jak vydělat peníze. Nejspíš vážně budu muset jít do dolu rubat... Připadám si trochu jako kdybych hru hrál poprvé. Chtělo by se říct Gothic 1 po dvaceti letech. S novým obsahem znovu výborná zábava!

Autor módu, Fawkes, říká, že mód je ze 60 procent hotový. To znamená, že nového obsahu ještě dost přibude. Už ted je ale hratelný a nového obsahu je spousta. Takže má smysl to vyzkoušet.

Odkazy ke stažení a návod na instalaci najdete na zde na Gothicz fóru.

Načítám data ...
Nahoru