V této části je řeč hlavně o frakcích, ke kterým se v Arcanii nebudeme přidávat jako v prvních dílech Gothica, ale budeme moci plnit úkoly pro ty, pro které budeme prostě chtít. Dále se dozvíte o vývoji charakteru a již dříve potvrzené absenci učitelů. A řeč příjde také na bojový systém, který je v článku celkem chválen, ale my se stále nemůžeme zbavit dojmu, že to bude další klikací orgie jako G3, která navíc bude okořeněna spoustou primitivních "vychytávek".
Což dokazuje i následující citace z aktuálního překladu, který si můžete společně s první částí přečíst v sekci Arcania - Články.
Na rozdíl od Gothicu 3 nehraje adrenalin (nejspíš výdrž/stamina - pozn. překl.) v soubojích žádnou roli, ten se spotřebovává pouze při sprintu. Steffen Rühl, tvůrčí producent Arcanie, který se významně podílel i na prvních dvou dílech Gothicu, přemýšlí dokonce o tom, že by adrenalin zmizel ze hry úplně. "Podle mne je na obrazovce příliš údajů a to mi přijde zbytečné," zdůvodňuje svůj postoj.