Naše interview způsobilo ve vlnách série Gothic poprask

Sekce: Série Gothic / Vydáno: 7.4.2011 15:22 / Autor: El Kamil / Zdroj: worldofgothic.de / Trvalý odkaz
Nestává se to každý den, aby herní fansite ze zapadlé české kotliny způsobila ve světě takový poprask. A tak si tuto událost náležitě užijeme, takže omluvte toto menší chlubení :-).

Příčinou všeho bylo naše exkluzivní interview s Mikem Hogem, které jsme zveřejnili i v angličtině. Zejména informace o tom, že Piranha Bytes po vydání Risen 2 dostanou zpět práva na značku Gothic, což bylo vůbec poprvé, co někdo situaci kolem práv na jméno Gothic tak jasně vyjádřil.

Této informace se chytly mimojiné renomované německé herní weby Gamestar a PcGames a také další zejména evropské portály. Zájem medií a hráčů o tuto informaci nakonec vedl k jejímu dalšímu upřesnění.

Ve skutečnosti byla práva na název Gothic (logo Gothic a také jméno Xardas) v zásadě vždy na straně Piranha Bytes, kteří jsou a byli jejími majiteli. JoWooDu bylo po rozdělení s Piranha Bytes pouze dovoleno vydat hru, která ponese Gothic ve svém názvu. Detaily dohody vývojářů se svým ex-vydavatelem jsou tajné. Jisté ovšem je to, že ona dohoda byla omezena i časově.

Z Mikeova vyjádření se také mohlo některým zdát, že Piranha Bytes byli až donedávna s JoWooDem stále ve sporu. Tak tomu ovšem není.

Další překvapení způsobila Mikeova odpověď na naši finanční otázku. Mike řekl, že Gothic jim vydělal nějaké peníze až v případě datadisku ke G2. Michael Rüve tuto věc uvedl na pravou míru. Mike touto odpovědí myslel pouze studio Piranha Bytes a nikoli všechny firmy, které na vývoji her participovaly. U každého dílu série Gothic se počet prodaných kusů vyšplhal do šesticiferných čísel, hry tak byly velmi úspěšné a svého času vytáhly JoWooD z finanční krize.
Načítám data ...
Nahoru