Obchodování
Kšefty mají v Gothicu taktéž své duležité místo. Bez nich byste byli stále ti chuďasi, chodili v roztrhaných hadrech a oháněli se zrezivělým mečem. Prvním takovým problémem může být, že nevíte, kde najít nějakého obchodníka. V každém táboře je jich vícero. Někdo prodává meče, jiný mapy, další magické věcičky apod. Ale pokud něco prodáváte, tak každý vykupuje cokoliv. Ze začátku se vám může hodit třeba Fisk, jenž se pohybuje na tržišti Starého tábora.
Dalším problémem, který může nastat, je nedostatek rudy u kupců. V pozdější fázi hry, kdy prodáváte tuny věcí za vysokou cenu, se občas stane, že obchodník nemá rudu, aby vám zaplatil. Nezbývá vám nic než prodat zboží značně pod cenou nebo najít jiného kupce, který bude mít dostatech rudy.
A jak tedy probíhá vlastní obchod? Není to obchod jako obchod ale spíše výměna. Základní pravidlo obchodu (kdo by to čekal) je, že každá věc má určitou cenu. Za tuto cenu daný předmět koupíte. Avšak chcete-li jej prodat, dostanete za něj jen část jeho skutečné ceny. No holt si nevyberete. Ze začátku hry vás to může dobře štvát, jelikož rudy bude málo, ale později vám to bude ukradené, jelikož budete mít nejlepší momentálně dostupné věci a rudy hafo.
Pokud chcete kšeftovat, zajděte za příslušným obchodníkem a v rozhovoru vyvolejte menu obchodu. Na stranách obrazovky se objeví dva inventáře. Pravý je váš, levý jeho. Vprostřed jsou dva sloupce, kam umísťujete věci k prodeji respektive ke koupi. To učiníte tak, že najedete na příslušný předmět a pomocí CTRL a šipky daného směru jej přesunete do sloupce. Nad ním se automaticky objeví hodnota v rudě. Pamatujte, že nikdy nic neprodáte, pokud cena vašeho zboží bude nižší než, cena kupovaného. Nejideálnější je rovnost obou stran, ale pokud jste moc rozdavační, můžete prodat i pod cenou.
Přehled obchodníků
Zpravidla platí, že zboží, které obchodníci nabízejí, a množství jejich rudy se rozšiřuje vždy s přechodem do nové kapitoly. Nové předměty pak bývají většinou lepší a lepší. Zpočátku tedy můžete například koupit jen krátké meče s nižším poškozením, postupem hry pak narazíte na dlouhé meče a v závěru na ty nejlepší obouruční zbraně.
Jméno | Lokace | Zboží |
---|---|---|
Alberto | Starý důl | šípy, léčivé lektvary, potraviny |
Baal Cadar | Bratrstvo | magické svitky a runy, amulety, prsteny, písemnosti, lektvary |
Baal Kagan | Nový tábor | droga z bažin |
Cavalorn | divočina | luky, šípy, šipky |
Cronos | Nový tábor | magické svitky a runy, amulety, prsteny, písemnosti |
Darrion | Bratrstvo | kovářské potřeby, zbraně, šipky, šípy |
Dexter1 | Starý tábor | droga z bažin, léčivé lektvary, paklíče, mapa Kolonie |
Fisk1 | Starý tábor | kopáčské kalhoty, jednoruční zbraně, paklíče |
Fortuno | Bratrstvo | droga z bažin |
Glen4 | Starý důl | paklíče |
Graham1 | Starý tábor | mapy - Kolonie, Starého tábora, cesty ke Starému dolu |
Huno1 | Starý tábor | kovářské potřeby |
Riordian2 | Nový tábor | lekvary zdraví, many a rychlosti |
Santino | Starý důl | pochodně, paklíče, léčivé lektvary, šípy, šipky |
Scorpio3 | divočina | jednoruční a obouruční meče, kuše, amulety |
Sharky | Nový tábor | paklíče, jednoruční a obouruční zbraně |
Silas | Nový tábor | potraviny, šípy, paklíče |
Skip1 | Starý tábor | meče, paklíče, šipky, šípy |
Torrez1 | Starý tábor | lektvary zdraví, many a rychlosti, magické svitky a runy, písemnosti |
Viper | Starý důl | má jen rudu |
Wolf | Nový tábor | luky, kuše, šípy, šipky, zbroje pro bandity |
Xardas3 | divočina | magické svitky a runy (nekromancie), amulety |
1) Obchodník pouze do konce 3.kapitoly
2) Obchodník až od 3.kapitoly
3) Obchodník až od 4.kapitoly
4) Obchodník až po informaci od Alepha.