Magie

Jako v každém RPG tak i v Gothicu tvoří magie velikánskou kapitolu samu o sobě. V Gothicu je to vše poněkud jiné. Kouzla jsou rozdělena do dvou velkých skupin. Svitky a runy. Zatímco svitky jsou na jedno použití a vyžadují určitý počet many, runy mají použití nekonečně mnoho, ale krom many potřebují také jakousi úroveň magie. Pokud tedy nehodláte nějak výrazně rozšiřovat svoje obzory v magii, budou vám svitky dobrým pomocníkem.

Zmíněné magické úrovně jsou ve slangu hráčů Gothica nazývány kruhy magie. Takových kruhů je ve hře celkem šest. Na začátku hry nemáte samozřejmně žádný. První kruh zahrnuje nejzákladnější kouzla jako například světlo, či ohnivý šíp. V dalších kruzích pak kouzla samozřejmně sílí. Ale není vůbec jednoduché se dopracovat na nejvyšší úroveň, jelikož každý postup vyžaduje dovednostní body. Na první kruh potřebujete pět na další deset atd.

Pokud si někdo myslí, že když má kouzlo například druhého kruhu, které dává určité zranění, že bude dávat tím samým kouzlem na čtvrtém kruhu magie větší zranění, je na omylu. Gothic se opět liší od jiných RPG, kde to takhle je. Kouzla mají pevně stanové hodnoty zranění, trvání apod. a nejdou ničím ovlivnit.

Pro vyvolání určitého kouzla je samozřejmně zapotřebí kouzelné tekutiny, odjakživa zvané many. Many máte na začátku hry jen malinko a zvyšovat její množství můžete jen u mágů, kteří vám to za body dovednosti umožní. Nebo také pomocí lektvarů, které její hodnotu trvale zvýší. Ty je ale velmi těžké najít.

Kouzla se prakticky dělí do čtyř skupin. Ohnivá, ledová, nekromantská a ostatní. Ohnivá a ledová jsou snad každému jasná. Nekromantská kouzla jsou v podstatě vyvolávání příšer. Ostatní jsou spíše užitková jako například světlo, ale také bych do nich zařadil nejsilnější útočná kouzla ve hře. Třeba taková Vlna smrti zraní za několik set všechny příšery ve velkém okruhu. Skvělé kouzlo.

Problému může být získávání run, v čemž je oproti jedničce velký rozdíl. Runy si nemůžete koupit (kromě paladinů) ale musíte si je vyrobit. To mohou jen mágové. Na výrobu potřebujete prázdný runový kámen a svitek onoho kouzla. Runových kamenů po světě moc není, takže rozhodujte uvážlivě. Pak potřebujete ještě pár přísad a kouzlo je hotovo.

Čarování kouzla nám poskytuje zajímavé světelné efekty, které by neměli uniknout oku žádného hráče.

Načítám data ...
Nahoru