Proměna v bestii |
Díky Narosovi za tip na tento tip :).
Možná Vás to nikdy nenapadlo, ale svitky s možností přeměny v nějaké zvíře skýtají celkem široké spektrum možností. Můžete se nerušeně procházet kolem příšer, sledovat, co dělají, apod. Nicméně tou zdaleka nejlepší věcí je, že když se proměníte v nějakou kreaturu, získáte kromě její podoby i její vlastnosti - síla, odolnosti, zdraví. Z tohoto hlediska je bezkonkurenční dračí chňapavec a stínová šelma.
Takže...jdeme na to. Sežeňte si svitek proměny v bestii. Slušnou zásobu takových svitků má Ignaze z přístavní čtvrti. Za jeden si od Vás vezme 200 zlatých. Z města běžte někam do divočiny a svitek začarujte. V datadisku na to potřebujete jen 5 bodů many, což máte již od úplného začátku hry. Nyní jste bestie hladová po zkušenostech. Jednoduše zabíjejte příšery, jak se Vám zlíbí. Dokud na nějakou nezaútočíte, nechají vás napokoji. Za každou zabitou příšeru samozřejmě získáte zkušenosti. Ovšem POZOR! Pokud se stane, že v podobě bestie postoupíte na další úroveň, přičtou se Vám standardně dovednostní body, ale zdraví se přičte jen bestii! Váš charakter tedy o toto zdraví přichází!
V podobě bestie nemůžete ukládat hru, používat inventář a ani nijak komunikovat se NPC postavami. Dávejte také pozor na zdraví. Stalo se mi, že když jsem hrál v podobě bestie "na doraz" (zbylo mi asi jen 6 zdraví) a pak jsem se proměnil zpět, byl jsem mrtvý. Proto je jistější proměnit se, když ještě máte "dostatek" (rozuměj přibližně 60 a více) života. Z toho jasně vyplývá, že čím dýl s životem vydržíte, tím více zkušeností získáte. Proto je dobré zaměřit se pouze na nepřátele, kteří Vám tolik neublíží. Obecně si dávejte velký pozor na lidi. Když se přiblížíte k nějakému člověku, okamžitě na Vás zaútočí. Ovšem pokud Vám nějaká NPC vadí nebo ji potřebujete zabít kvůli nějakému úkolu, klidně ji oddělejte.
Podoba dračí chňapavec
Dračí chňapavec je nejsilnější bestie, v kterou se můžete proměnit. V jeho podobě máte 400 života, 200 síly, odolnosti 150/150/150/0 a jste velmi rychlí. Skolíte většinu příšer na jeden útok. Hlavně silnější příšery jako jsou skupinky goblinů (všech druhů), chňapavci, důlní červi, ještěři a také trolové. Za dračího chňapavce není problém skolit trola. Netrvá to ani tak dlouho. Stačí k němu přiběhnout zezadu (neútočí na Vás), kousnout ho a pak utéct. Nemusíte ani běžet daleko, protože trol je pomalý a za chvíli Vás přestane pronásledovat. Opět za ním přiběhněte (opět neútočí) a opět jej kousněte. Tak to opakujte několikrát až jej zabijete.
V podobě dračího chňapavce na Vás skřeti neútočí (narozdíl od jiných podob). Skřetího válečníka uzemníte na dva až tři útoky.
Podoba stínová šelma
Stínová šelma je další velmi silná bestie, v kterou se můžete proměnit. V její podobě máte 300 života, 150 síly a odolnosti 125/75/125/20. Jste také velmi rychlí. Stínová šelma je ideální na slabší příšery, které skolíte na jednu ránu. Těmi jsou hlavně polní škůdci, číhavci, krysokrti, krysy, vlci, mrchožrouti, divoká prasata a krvavé mouchy. Pozor si dejte hlavně na početné skupiny goblinů (ale i mrchožroutů), chňapavce, skřetí psy apod. Rozhodně se nesnažte zabít jinou stínovou šelmu. Stačí pár úderů a je po Vás.
Zajímavou kapitolou jsou skřeti. Když některého z nich udeříte, začne zbaběle utíkat pryč. Je to sice hezké, ale skřetům ubíráte za stínovou šelmu život po velmi malých kouscích, tudíž zabíjet je je velmi zdlouhavé a já jsem to nepraktikoval.
Suma sumárum ... celkově si tímto způsobem můžete příjít na spousty zkušeností a hlavně si také trochu urychlit hru. Dobré hlavně ze začátku hry pro rychlý rozvoj Vaší postavy (v Khorinisu si můžete přijít až na 15000 zkušeností. Získáte dost dovednostních bodů, berte ale na vědomí, že zdraví se Vaší postavě nepřičte.
P.S.: zpět v člověka se proměníte klávesou ENTER |
|