Jak to všechno začalo

Vydáno: 16.3.2011
Překlad: Jémák
Korekce: El Kamil
Zdroj: Spirit of Gothic

V říjnu 1997 se objevili čtyři mladí muži, kteří měli sny o dokonalé hře. Tu ale nemohli ve své bývalé práci, pro společnost Greenwood Entertainment, realizovat. Dnes se již nedá dost dobře zrekonstruovat, jak se věci v té době rozvíjely. Proto se právě na toto období zeptáme jednoho ze čtveřice zakladatelů, kterým je Tom Putzki.


Společnost Piranha Bytes byla založena v roce 1997. Myšlenka Gothicu musela ale přijít už dřív. Vzpomenete si, jak jste přišli na tento nápad?
Tom: Všichni čtyři zakladatelé Piranha Bytes pracovali před říjnem 1997 ve společnosti Greenwood Entertainment, která sídlila v Bochumi (z této společnosti vyšli tituly jako Der Planer, Das Amt, MadTV 2, D.O.G., Metalizer?). Tam vznikla první myšlenka na fantasy RPG, jehož pracovní název byl Orpheus. Tehdy jsme pojmenovávali všechny projekty dle řecké mytologie. V té době jsme měli kontakt na tři severoněmecké programátory, kteří pracovali na vlastním 3D enginu, takže základ Gothica byl na světě.
Kdy tedy vznikl první konkrétní nápad na takovou hru?
Tom: Tato myšlenka přišla v období, kdy již bylo všem jasné, že zkrátka již u Greenwood nemůžeme dále pokračovat. Rozhodli jsme se proto založit novou společnost, která by měla své vlastní priority a úkoly.
Kdo tedy vlastně přišel s názvem Gothic a jak?
Tom: Jestli si to ještě dobře pamatuji, tak první myšlenka vzešla od Berta, jednoho z programátorů enginu. Hledali jsme název, který by byl temnější a špinavější než obvyklé názvy jiných fantazy titulů. Naše hra neměla být zkrátka plná květin a včeliček, žádné lebedění si na stromech, ale něco tvrdého a silného.
A jak jste pracovali bez vydavatele? Dal někdo z vás kapitál do startu, vyhráli jste v loterii nebo co? Anebo to byl váš vedlejšák při práci?
Tom: To nebylo, tedy slušně řečeno, příliš snadné. Ale měli jsme společnou kancelář s ostatními týmy Greenwoodu - Effective Media, Better Day Communications a The Art Department, kde jsme se dělili o telefon, konferenční místnost, server a uklízečku. Díky tomu byla naše situace o něco jednodušší. Jinak jsme vedli docela úsporný život - kolik peněz pro sebe potřebujete, když veškerý čas trávíte v kanceláři? Až po uzavření dohody s Egmont Interactive byl život celkově snesitelnější.
A co děláš nyní?
Tom: Dnes mám vlastní malou poradenskou firmu, která pomáhá národním i mezinárodním klientům (jak z herního tak i ze zcela jiného průmyslu), kteří projeví zájem o počítačové hry. Existují stále další nová vývojová studia, která podporuji - to považuji také za velmi důležité.


Kancelář
První vlastní kancelář v počátcích roku 1998. Na fotografii jsou Tom, Stefan, Mike a Alexander.
Načítám data ...
Nahoru