Kniha kouzel

Přehled kouzel

  • Ohnivý šíp
  • Ohnivá koule
  • Ohnivá bouře
  • Ohnivý déšť
  • Ledový šíp
  • Ledový blok
  • Kulový blesk
  • Blesk
  • Ledová vlna
  • Strach
  • Spánek
  • Úder větru
  • Telekineze
  • Šarm
  • Pyrokineze
  • Větrná pěst
  • Ovládnutí
  • Zmenši nestvůru
  • Dech smrti
  • Smrt nemrtvému
  • Smrtelná vlna Urizielu
  • Vyvolání kostlivců
  • Vyvolání golema
  • Vyvolání démona
  • Armáda temnot
  • Teleport k mágům Ohně
  • Teleport k mágům Vody
  • Teleport k Nekromantovi
  • Teleport do tábora v bažinách
  • Skřetí teleport
  • Světlo
  • Uzdravení
  • Proměna ve vlka
  • Proměna v ještěrku
  • Proměna v chňapavce
  • Proměna v mrchožrouta
  • Proměna ve skřetího psa
  • Proměna v krysokrta
  • Proměna ve žravou štěnici
  • Proměna v číhavce
  • Proměna v důlního červa
  • Proměna v krvavou mouchu
  • Proměna ve stínovou šelmu

Vítejte v knize kouzel pro Gothic 1. Najdete zde informace ke všem kouzlům ve hře zahrnující poškození, spotřebu many, účinky kouzla a také tipy, kde najít či koupit příslušné runy a svitky.

Kouzla jsou setříděna podle magických škol. Po škole mágů Ohně a Vody následuje temná magie, nebo-li Beliarova. Po ní pak magie teleportační a transformační.

Pro čtení knihy kouzel můžete využít seznam všech kouzel vpravo, skrze nějž se můžete rychle přesunout k požadovanému kouzlu. Pokud hledáte více informací o magii jako takové, navštivte stránku Magie, kde na vás čeká popis jednotlivých druhů magií, typů kouzel a další zajímavosti.

Ohnivý šíp

Ohnivý šíp je základním kouzlem ohnivé školy magie. Nechybí v arzenálu žádného mága. Z rukou mága vyletí střela magického ohně, která poškodí cíl. Tímto kouzlem moc neuspějete proti ohnivým golemům a ještěrkám, které jsou vůči ohni imunní. Pokud vstoupíte k mágům ohně, získáte tuto základní runu darem. Jinak ji prodává Torrez již od začátku hry. Svitky lze zakoupit také u Torreze, nebo pak u Cronose od 2. kapitoly.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
301
CenaKruh magie
300první
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
301
Cena
30

Ohnivá koule

Z rukou mága vyletí žhnoucí ohnivá koule, která zapálí své oběti a způsobuje jim velkou bolest. Vynikající kouzlo. Zraní jen jeden cíl. Jedná se o nabíjecí kouzlo. Jeho sílu a spotřebu many lze ovlivnit délkou nabíjení. Poškození kouzla je 30 (0-1 bod many), 60 (2), 90 (3) a nebo 120 bodů (4-5 many). Runu lze koupit u Torreze od 2. kapitoly a u Xardase od čtvrté. Svitky u Torreze od 2. kapitoly a u Cronose od čtvrté.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
30-1200-5
CenaKruh magie
700třetí
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
30-1200-5
Cena
70

Ohnivá bouře

Ohnivá bouře je v podstatě ohnivá koule s plošným efektem. Z rukou mága vyletí výboj magické energie k jednomu cíli. Pokud ho zasáhne, zraní i živé objekty v jeho blízkém okolí. Výhodou Ohnivé bouře je, že můžete regulovat zranění. To závisí na tom, jak dlouho budete kouzlo "tlakovat". Runu prodává Torrez od třetí a Cronos od čtvrté kapitoly. Svitky pak Torrez od druhé kapitoly.

Rozpis poškození:
  • 50 bodů - 0-2 many
  • 100 bodů - 3-4 many
  • 150 bodů - 5-7 many
  • 200 bodů - 8-10 many
Runa
PoškozeníSpotřeba many
50-2000-10
CenaKruh magie
1100čtvrtý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
50-2000-10
Cena
110

Ohnivý déšť

Ohnivý déšť je nejsilnější kouzlo školy Ohně. Z rukou mága vyletí proud magického ohně k nebesům. Následně se snese k zemi jako déšť a spaluje vše, s čím přijde do kontaktu. Vynikající plošné kouzlo na hromadné ničení. Svitek lze zakoupit u Torreze v 3.kapitole. Runu pak seženete od páté kapitoly u Xardase. Kouzlo lze používat i v dungeonech.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
15015
CenaKruh magie
1300pátý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
15015
Cena
130

Ledový šíp

Ledový šíp je základní kouzlo vodní magie. Skvěle působí i na silnější ohnivá monstra. Z rukou mága vyletí střela magické energie, která zraní cíl. Ledové příšery jsou vůči jemu imunní. Svitek lze zakoupit u Cronose od začátku hry, runu pak prodává od třetí kapitoly.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
201
CenaKruh magie
500první
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
201
Cena
50

Ledový blok

Kouzlo chrámu mágů vody. Z rukou mága vyletí proud ledu směrem k cíli. Zasáhne-li ho, uvězní jej na chvíli do ledového bloku. Cíl nemůže útočit a vy jej tak můžete v klidu dodělat. Svitek lze zakoupit u Cronose od začátku hry, runu prodává také on, ovšem až od třetí kapitoly.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
303
CenaKruh magie
700třetí
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
303
Cena
70

Kulový blesk

Kulový blesk je kouzlo, které už stojí za to. Z rukou mága vyletí magická koule na jeden cíl. Zasáhne-li ho, zraní i všechny okolo. Svitek lze zakoupit u Cronose od 2. kapitoly, runu pak tamtéž, ovšem až od kapitoly třetí. Kulový blesk je opět nabíjecí kouzlo, poškození a spotřebu many tedy můžete regulovat následovně:
  • 20 bodů - 0 many
  • 40 bodů - 1 many
  • 60 bodů - 2-3 many
  • 80 bodů - 4-5 many
Runa
PoškozeníSpotřeba many
20-800-5
CenaKruh magie
900třetí
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
20-800-5
Cena
90

Blesk

Zraní útočníka bleskem. Runu lze získat od nemrtvého skřetího šamana Varrag-Unhilqta ve Spáčově chrámu. Svitky pak prodává Cronos od druhé kapitoly. Spotřeba many dle vaší volby; maximálně do jejího vyčerpání. Poškození a spotřebu many tohoto kouzla můžete ovlivnit. Blesk způsobuje zranění 25 bodů za sekundu, přičemž kouzlo můžete udržovat až do vyčerpání many. Během kouzlení lze klávesou "vlevo" či "vpravo" ovlivňovat, který cíl bude zasažen. Zasažený nepřítel je navíc na chvíli paralyzován, kouzlo je tak celkem užitečné proti skupinám protivníků.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
25/sspeciální
CenaKruh magie
700čtvrtý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
25/sspeciální
Cena
70

Ledová vlna

Ledová vlna je v podstatě ledový blok s plošným efektem. Pokud toto kouzlo použijete, vše okolo vás bude pohlceno do neprostupného ledu. Svitek lze zakoupit u Cronose od 3. kapitoly, runu pak také u něj, ovšem až o kapitolu později.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
508
CenaKruh magie
1100pátý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
508
Cena
110

Strach

Nelze zaměřit cíl, vyvolá okolo hrdiny vlnu strachu, která způsobí, že zasažení nepřátelé se dají na úprk. Působí pouze na slabší jedince. Svitky lze zakoupit u Baal Cadara od 3. kapitoly, runa tohoto kouzla se ve hře nevyskytuje.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-5
Cena
250

Spánek

Účinky tohoto kouzla jsou jasné. Nabourá mysl cíle a následně jej na několik okamžiků uspí. Účinkuje pouze na lidi. Svitek i runu lze zakoupit u Baal Cadara od 3. kapitoly.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-3
CenaKruh magie
500druhý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-3
Cena
50

Úder větru

Vyvolá vítr, který odvane cíl dále od vás a přitom mu při dopadu způsobí zranění. Svitky lze zakoupit u Baal Cadara od 1. kapitoly, ten prodává od druhé kapitoly i runu. Poškození tohoto kouzla můžete ovlivňovat nabíjením následovně:
  • 10 bodů - 0 many
  • 20 bodů - 1 many
  • 30 bodů - 2 many
  • 40 bodů - 3 many
Runa
PoškozeníSpotřeba many
10-400-3
CenaKruh magie
500druhý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
10-400-3
Cena
50

Telekineze

Telekineze je známé kouzlo z každého RPG. Slouží k přitahování nedosažitelných předmětů. Ve hře jej ale užijete jen ve specifických situacích. Svitky lze zakoupit u Baal Cadara od 2. kapitoly, runu pak od třetí.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-1/s
CenaKruh magie
700třetí
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-1/s, min.10
Cena
70

Šarm

Z nepřátelsky naladěné NPC se stane váš přítel. Svitky lze zakoupit u Baal Cadara od 2. kapitoly, runu pak od třetí.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-5
CenaKruh magie
700třetí
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-5
Cena
70

Pyrokineze

Pyrokineze je jedno z nejlepších kouzel magie Spáče. Z rukou mága vyletí proud magické energie směrem k jednomu cíli. Aby bylo kouzlo účinné, musíte neustále čarovat (držet CTRL + kurzor nahoru), tím znemožníte cíli provádění jakékoli akce a můžete jej nerušeně dodělat. Hodí se ale pouze v boji jeden na jednoho. Svitky lze zakoupit u Baal Cadara od 3. kapitoly, runu tamtéž o kapitolu později. Kouzlo lze udržet až do vyčerpání magické energie.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
20/sspeciální
CenaKruh magie
700třetí
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
20/sspeciální
Cena
70

Větrná pěst

Silnější a účinnější verze Úderu větru. Svitky lze zakoupit u Baal Cadara od 3. kapitoly, runu od čtvrté. Poškození tohoto kouzla můžete ovlivňovat nabíjením následovně:
  • 15 bodů - 0-1 many
  • 30 bodů - 2-3 many
  • 45 bodů - 4-5 many
  • 60 bodů - 6-8 many
Runa
PoškozeníSpotřeba many
15-600-8
CenaKruh magie
900čtvrtý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
15-600-8
Cena
90

Ovládnutí

Dokáže ovládnout KAŽDOU smrtelnou NPC, délka sesílání a spotřeba many závisí na síle cíle, přičemž platí, že za každou úroveň cíle budete potřebovat 4 body many. Svitky lze zakoupit u Baal Cadara od 3. kapitoly, runu pak také u něj od čtvrté.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-2/s
CenaKruh magie
700čtvrtý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-2/s
Cena
90

Smrt nemrtvému

Okamžitě zníčí jakoukoli nemrtvou bytost. Runu prodává Xardas od čtvrté a Cronos od páté kapitoly. Svitky seženete u Cronose a Baala Cadara od páté kapitoly.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
99995
CenaKruh magie
1100čtvrtý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
99995
Cena
110

Dech smrti

Tuto runu získáte od posledního nemrtvého skřetího šamana v chrámu Spáče. Za málo many působí slušné poškození jednomu zasaženému cíli. Bohužel už asi nebudete mít příliš možností ji využít.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
1005
CenaKruh magie
1500šestý

Smrtelná vlna URIZIELU

Nejsilnější kouzlo hry. Získáte jej jen za magické charaktery vyjmutím runy z meče Uriziel. Při zakouzlení z vaší pozice vyletí vlna magické energie do všech směrů a ubližuje všemu živému i nemrtvému. Vynikající kouzlo na ničení velkých skupin nepřátel.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
20010
CenaKruh magie
10000šestý

Vyvolání kostlivců

Vyvolá jednoho kostlivého bojovníka a dva kostlivce. Bytosti "žijí", dokud je někdo nezabije. Svitky lze zakoupit u Xardase od 4. kapitoly, runa tohoto kouzla ve hře není.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-10
Cena
350

Vyvolání golema

Vyvolá kamenného golema, který bojuje po vašem boku, dokud jej někdo neskolí. Svitek lze zakoupit u Xardase od 4. kapitoly, runa tohoto kouzla ve hře není.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-15
Cena
450

Vyvolání démona

Vyvolá démona, který bojuje po vašem boku, dokud jej někdo neskolí. Svitky lze zakoupit u Xardase od 4. kapitoly, runa tohoto kouzla ve hře není.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-20
Cena
550

Armáda temnot

Kouzlo s ďábelskou cenou a ďábelskými účinky. Vyvolá 3 kostlivé bojovníky a 6 kostlivců, kteří bojují po vašem boku. Svitky lze zakoupit u Xardase od 5. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-25
Cena
666

Teleport k mágům Ohně

Nachází se v jedné z truhel ve staré Xardasově věži. Získáte ji až těsně před koncem hry. Teleportuje do prvního patra budovy mágů Ohně ve Starém táboře. Tuto runu můžete používat i bez jakékoli znalosti magie.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-5
CenaKruh magie
0-

Teleport k mágům Vody

Runu získáte od Saturase po dokončení úkolu s ohnisky. Teleportuje na kouzelný pentagram u mágů Vody. Svitek získáte v rámci úkolu Hledání ohniskových kamenů, runu na konci třetí kapitoly. Tuto runu můžete používat i bez jakékoli znalosti magie.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-5
CenaKruh magie
--
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-10
Cena
100

Teleport k nekromantovi

Získáte od démona strážící vstup do Xardasovy věže. Teleportuje na kouzelný pentagram v Xardasově věži. Tuto runu můžete používat i bez jakékoli znalosti magie.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-5
CenaKruh magie
--

Teleport do tábora v bažinách

Získáte od Cor Angara po smrti Y Beriona. Teleportuje na chrámové náměstí v táboře v bažinách. Tuto runu můžete používat i bez jakékoli znalosti magie.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-5
CenaKruh magie
--

Skřetí teleport

Důležité kouzlo v rámci úkolů Skřetí hřbitov a Cesta do Spáčova chrámu.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-5
Cena
-

Zmenši nestvůru

Zmenší jakoukoliv nestvůru na zhruba čtvrtinu velikosti, a tím ji zmenší obranu. Svitky lze zakoupit u Xardase od 5. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-5
Cena
1000

Světlo

Světlo je první Innosův dar lidstvu. Nad mágem se objeví magická koule, která osvětlí přilehlé okolí. Velmi užitečné kouzlo v temných místech, jako jsou rudné doly. Škoda že si jej hra nepamatuje po loadu. Dobra trvání kouzla je 5 minut. Runu prodávají Torrez a Cronos od druhé kapitoly a Baal Cadar od třetí. Svitky lze zakoupit u všech zmíněných od 1. kapitoly.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-1
CenaKruh magie
300první
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-1
Cena
50

Uzdravení

Adanos viděl, že lidé umírají a že je to vůle Beliarova, který si přeje, aby tomu tak bylo. Pravil: Nebudu se vůli Beliarově protivit, dám však lidstvu moc léčení. Léčí 10 zdraví za bod many, přičemž kouzlit lze až do jejího vyčerpání. Vynikající kouzlo, když máte dostatek many, nepotřebujete lektvary života. Runu prodávají Torrez a Cronos od druhé kapitoly a Baal Cadar od třetí. Svitky lze zakoupit u všech zmíněných od 1. kapitoly.
Runa
PoškozeníSpotřeba many
-speciální
CenaKruh magie
500druhý
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-speciální
Cena
50

Proměna ve vlka

Promění hrdinu ve vlka, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara a Torreze od 2. a od Cronose od 3. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-10
Cena
100

Proměna v ještěrku

Promění hrdinu v ještěrku, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara a Torreze od 3. a od Cronose ve 4. kapitole.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-15
Cena
100

Proměna v chňapavce

Promění hrdinu v chňapavce, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara od 4. a od Cronose od 5. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-25
Cena
150

Proměna v mrchožrouta

Promění hrdinu v mrchožrouta, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara, Torreze a Cronose od 2. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-5
Cena
100

Proměna ve skřetího psa

Promění hrdinu ve skřetího psa, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara a Cronose od 4. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-20
Cena
200

Proměna v krysokrta

Promění hrdinu v krysokrta, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara, Torreze a Cronose od 2. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-5
Cena
100

Proměna v žravou štěnici

Promění hrdinu v žravou štěnici, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Cronose a Torreze od 3. a u Baal Cadara od 4. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-5
Cena
100

Proměna v číhavce

Promění hrdinu v číhavce, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara, Torreze a Cronose od 2. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-15
Cena
100

Proměna v důlního červa

Promění hrdinu v důlního červa, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara a Torreze od 2. a u Cronose od 4. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-20
Cena
100

Proměna v krvavou mouchu

Promění hrdinu v krvavou mouchu, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Baal Cadara a Torreze od 2. a u Cronose od 3. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-10
Cena
100

Proměna ve stínovou šelmu

Promění hrdinu ve stínovou šelmu, návrat klávesou ENTER. Lze zakoupit u Cronose od 5. kapitoly.
Svitek
PoškozeníSpotřeba many
-25
Cena
200




Místo magie v pozemském společenství Vztahu magie a živlů bylo věnováno mnoho výzkumného úsilí. Lze prohlásit, že magie představuje dokonalý živel. Je to síla, která veškeré živly dokáže transformovat a tvarovat, což znamená, že jim je nadřazená. Každý živel, je-li viděn ve své nejryzejší podobě, v sobě nese spojení s magií. Přirozená spojení tohoto druhu lze nalézt jen na nemnohých místech, která jsou také náruživě vyhledávána. Schopnost mága tyto síly zdánlivě z ničeho vyvolávat dokazuje, že moc magie je to nejčistčí a největší dobro vůbec. Magie není mágovi vrozena, je ji jen více způsobilý používat. Jediný um, který vlastní, je schopnost ovlivňovat a vést. Učňové umění magie musí být schopni používat svou mysl jako nástroj. Jeho duch je jakousi lodí obklopenou tajemnými silami... která je tvaruje, usměrňuje a nakonec vypouští do světa, který známe. Během okamžiků této absolutní koncentrace vstupuje mágův duch mimo naši sféru a potuje po Odvrácené straně, která je domovem sil. Sám mág není ničím jiným než vodičem a usměrňovačem těchto sil. -- Barthos z Laranu (citat???)

Každé kouzlo pochází z magické moci uživatele. Tento uživatel se nazývá mág. Každé vyvolání kouzla odebere mágovi část jeho sil. Tyto síly se nazývají duchovní síly, neboli mana. Některá kouzla lze pomocí jistého množství magické moci obnovovat. Jsou známa jako obnovitelná kouzla. Ostatní kouzla si zachovávají účinnost jen po dobu, kdy do nich proudí duchovní síla mága. Jsou známa jako jednorázová kouzla. Svitky - Zvláštní vlastnosti těchto kouzelných zaříkávadel spočívá v tom, že ačkoliv jsou vázana v runách, může je použít kdokoliv, kdo je obdařen kouzelnou mocí. Kouzlo těchto zaříkávadel lze použít jen jednou. První kruh Když dali bohové lidstvu schopnost kouzlit, naučili jej také zhotovovat kouzelné runy. Boží služebníci tak převzali čestnou úlohu vytvářet artefakty boží moci a používat je. Magický kruh určuje, jaký druh kouzla je kdo schopen pochopit a užívat. Světlo: První Innosův dar lidstvu. Nad mágem se objeví záříci koule Ledový šíp: Střela magické energie Ohnivý šíp: Střela magické energie Druhý Uzdravení: Adanos viděl, že lidé umírají a že je to vůle Beliarova, který si přeje, aby tomu tak bylo. Pravil: Nebudu se vůli Beliarově protivit, dám však lidstvu moc léčení. - Kouzlo dá mágovi schopnost uzdravování - jednorázové kouzlo. Třetí Ohnivá koule: Druhý dar, který dal Innos dětem ohně. Ohnivou kouli, která zapálí své oběti. Ledový blok: Oběť je uvězněna v ledovém bloku. Kouzlo mágů vody. Kulový blesk: Koule magické síly. Čtvrtý Ohnivá bouře: Stejně jako ohnivá koule toto kouzlo může udeřit jen na jednoho protivníka, pak však může přejít na další. Blesk: Toto kouzlo zasahuje více cílů a déle působí. Sílu blesků lze obtížně ovládat. Proto se i sám uživatel může stát jejím cílem. Smrt nemrtvému: Toto kouzlo likviduje nemrtvé nestvůry temnot. Pátý Ohnivý déšť: Síla božího ohně zasáhne všechny stvůry v okolí mága. Ledová vlna: Kouzlo ledové vlny zasáhne všechny nepřátele a nakrátko je zmrazí. Během zmrazení jsou oběti znehybněny a nezpůsobují žádné škody. Šestý Dech smrti: Beliarův dech. Oblak ničivého vzduchu, který okamžitě usmrtí vše živé. Kruh smrti: Těžko je dohledat jakýkoli záznam o runě, která obsahuje kouzlo URIZIELu. Známo je jen to, že patřila k moci Beliarově. Ledový golem: Ledoví golemové jsou svým způsobem příbuzní kamenných golemů, jejich fyzikální podstata se však zdá být vodní povahy. Veškeré známé zbraně sklouzávají po povrchu těchto ledových bytostí. Odvážní poutníci, mějte se na pozoru před dechem těchto bytostí, který vás v mžiku obklopí ledovými sloupy. Kterýsi mág Ohně popsal střetnutí s touto příšerou, ale zřejmě mnoho nevěděl o nebezpečí, které představovala. Ohnivý golem: Podle zpráv dokážou tyto ohnivé bytosti jediným dotykem proměnit své oběti v moře plamenů. Bylo to sotva před rokem, kdy skupina lovců potkala jednoho z nich, jak si vykračuje po řeřavém uhlí. O výsledku střetnutí nebyla podána zprava, ale blesky a led na tuto pekelnou stvůru zřejmě trochu účinkovaly. Kamenný golem: Tito kolosové jsou v boji prakticky nezranitelní. Zdá se, že meče, sekyry ani luky těm obrům neublíží. Jediná zdánlivě ověřená zpráva z boje s jedním takovým leviatanem pochází od jakéhosi žoldáka. Trhliny, které mu způsobil svým válečným kladivem, nakonec zapříčinily, že se golem rozpadl na malé kousky. Umění lovu: Jeho dílo přečkalo věky a jeho rady jsou považovány za knihu nauky o umění lovu. Po krutých bojích na severu dokáže každý venkovan zacházet s lukem a šípy. Jsou zde však pravidla, která je třeba dodržovat, protože lov je mnohem víc, než pouhá znalost používání zbraně! Zvěř je plachá a nevypočitatelná. Umění lovu lukem není jen stará tradice, ale nejrozšířenější způsob lovu. Vývoj techniky této tradiční metody se v průběhu tisíciletí výrazně změnil, není však pravděpodobné, že by se v budoucnu ještě vyvíjel. Jaké okolnosti tedy doopravdy rozhodují o lovu lukem a šípy? Rozpoznat tato pravidla je skutečným uměním lukostřelby. Umění boje: Po 2000 let určovalo učení tohoto znalce vývoj umění boje. Obratnost, soustředění, rychlost, postřeh a reakce jsou vlastnosti, které je třeba cvičit. Tvé pohyby musí být správně koordinovány a postoj bezchybný, pokud chceš své síly využít. Podstata mistrova učení o duchovní a fyzickém rozvoji setrvává v platnosti po mnoho let. Jeho jedinečná úspěšnost ovlivňuje generace. Po tisíciletí se svět ubíral kupředu a měnil, avšak soulad vnitřních sil s pohybem těla zůstává v platnosti dál. Slovo boží: Slyš slovo boží, neboť je jeho vůlí, abys je slyšel. Dbej učení božího, neboť je jeho vůlí, abys na ně dbal. Cti božských kněží, neboť jsou oni vyvolenými. Slovo Innosovo: Pokud ti nebude dáno pochopit, nezoufej nad řečí kněží, neboť oni jsou spravedliví a moudří. Protože já jsem vycházející slunce, vše, co se slunci protiví, protiví se též mně a bude zatraceno do věčných temnot. Slovo Adanovo: Pracuj a žij, neboť den byl stvořen k tomu, aby člověk mohl pracovat. Uč se a poznávej dále, neboť toto byl důvod, pro který jsi byl stvořen. Ten, jenž bude netečný a zahálčivý, bude zatracen do věčných temnot. Slovo Beliarovo: Kdokolivěk se dopustí něčeho zlého a postaví se proti vůli boží, toho ztrestám. Na jeho tělo pošlu útrapy, jež jej usouží k smrti, jeho duše však zůstane se mnou ve věčných temnotách. Na úsvitu dějin: Nebylo noci ani dne, žádné živé bytosti, jenž by se pohybovala po zemi. Tu se zjevilo Innos a jeho Světlo zazářilo v ústrety světa. A Innos dal světu dar života. Žádná bytost však nemohla v záři Innosově žít, a tak stvořil Slunce. Avšak i toto světlo bylo stále příliš prudké. Proto se Innos rozdělil ve dví a stvořil Beliara. Beliar stvořil noc. Od té doby může člověk žít. A pak se Innos znovu rozdělil a stvořil Adanose. Adanos přinesl člověku přizpůsobivost, učenost, zvídavost a odvahu. Innos byl se svým dílem spokojen. Přesto se rozhodl, že ponechá lidstvo na starosti Adanosovi a jal se odpočívat. Beliar byl však sžírán závistí, že lidé v noci spí a nemodlí se k němu. Jeho zlost vzrůstala, až stvořil nakonec muže. Muže, který by se modlil jen k němu. Tento stvořený muž byl však stejný jako ostatní lidé. Beliar byl natolik bez sebe zlostí, že toho muže zahubil a pravil: Když už mě nebudou uctívat, nech ať mě aspoň nenávidí. A stvořil smrt, která končí lidské životy. Innos dal lidstvu moc, skrze níž jej může slyšet a hovořit s ním. Dal listvu moc dělat zázraky a nazval je mágy. S touto silou pak lidé mohli utvářet svět ku svému obrazu. Innos je v tom nijak neomezil. A tak člověk dostal část boží moci tvořit. Ne všichni lidé si však byli rovni a to je znepokojovalo. Tak Innos sloužil moc z toho, co bylo rozděleno. Vyvolil několik z těch, kteří mu prokazovali více úcty než ostatní a ty ustanovil nade všemi. Těch několik se stalo uctívanými a váženými a lidé jim říkali kněží. Ale i mezi nimi byli mnozí, kteří byli nespokojeni. A tak se stalo, že se začali modlit k Adanosovi a zapomněli na svůj původ. Kněžská jednota se tak rozdělila. Následovaly války a víra v lidskou všemohoucnost se stala mýtem. A tehdy se kněží začali dělit. Ti, kteří následovali Adanose, se nazývali mágy Kruhu vody, zatímco kněží věrní Innosovi vešli do podvědomí jako mágové Kruhu ohně.
Načítám data ...
Nahoru