Tvorba charatkeru - 03/09/05
Zdroj: Gothic3.de
Překlad z AJ: Lee
Tento článek vám dovoluje náhlédnout do vývoje charakterů. Například Skřeti jsou výsledkem dlouhotrvajícího procesu designu. V lednu 2004 mě naši herní designéři poprvé zasvětili do příběhu Gothicu 3. Měl jsem svobodu experimentovat s jedinečným vzhledem Skřeta a zkusit nové designové postupy.
Můj hlavní úkol nebyl pouze změnit jejich vzhled. Pozoruhodně se liší od typických Skřetů jako v Pánu prstenů.
Se Skřety máme velké plány, jejich role v Gothic 3 si žádá vysoké nároky na jejich hbitost. To je důvod proč jsem se poprvé pokusil udělat je hubené a hbité.
V první řadě jsem se zaměřil na model hlavy (obrázek 1) a udělal jsem tucty náčrtků. Zkoušel jsem si představit jak by se mohli Skřeti vyvinout. Z tohoto designového období zbyly jen vypouklé čelo a čelist vyčnívajíci dopředu.
Obrázek 1 | Obrázek 2 |
Současně jsem se zajímal o vytvoření nového brnění (obrázek 2). Líbila se mi kombinace kůže a přírodních ozdobných prvků a připadalo mi to docela vyhovující. Skřet se tak výrazně odlišuje od lidí a podtrhává to jejich jedinečnou a vlastní kulturu.
Kotlety, vlastně vítaný vedlejší produkt procesu designu hlavy, se ukázaly být velmi užitečné. Pomáhají zakrýt přechod mezi krkem a hlavou což vyústilo v svérázné tvary hlavy (obrázek 3).
Když jsem měl vše hotovo (obrázek 4) k mé plné spokojenosti a myslel jsem, že jsem vytvořil jedinečný a neotřelý design, nakreslil jsem nějáke ilustrace a spojil všechný části dohromady. A jak se zdá, ... mýlil jsem se.
Obrázek 3 | Obrázek 4 |
Herní designéři měli spoustu důvodů nazývat design 'zajímavý' (což znamená "skoro - ale ještě to není ono") a - jaká nepříjemnost - všichni z nich měli výhrady. Rychle jsem si uvědomil, že musím začít znova.
O mnoho dní později jsem přišel s novým modelem hlavy (obrázek 5). Byly potřeba nějáké změny, například zploštění čela, nová hlava však splnila všechny požadavky. Také můj nový design brnění potěšil mé kolegy z týmu, všichni se shodli na tom, že je to dostatečně unikátní a neotřelé a zároveň nám dovolili pracovat na novém aspektu ve vzhledu: Skřetí vojenský vzhled (obrázek 6). Tento prvek je v Gothicu 3 nový a vyžadoval značné přepracování.
Obrázek 5 | Obrázek 6 |
Nicméně, jsem podcenil velkou volnost mých ilustrací nabízených 3D artistům. Oni tedy vytvořili 3D model mého 'Skřetího bojovníka' založený na jejich interpretaci, a první rendery ukázaly že je stále co zlepšovat.
Tohle vede ke konečnému vzhledu (obrázky 7 a 8), který momentálně máme. A pokud se pořádně podíváte, můžete jasně identifikovat některé prvky Skřetích charakterů a jejich brnění, které se podobají originálnímu designu z Gothic 1 a 2.
Obrázek 7 | Obrázek 8 |
Tento příklad ukazuje jak moc snahy bylo vloženo do designu jednotlivých prvků za účelem vytvořit charakteristický Gothic styl.
Přečtěte si originální verzi článku.