Interview s Björnem Pankratzem - 21/02/07
za Gothicz.net: Gaspy
Gothicz.net: Ahoj Björne. Mohl by ses nám trochu představit? Jaká je tvá funkce u Piranha Bytes a jak vypadá tvá denní práce?
Björn Pankratz: Jmenuji se Björn Pankratz a u Piranha Bytes zastávám funkci vedoucího projektu a herního designéra. Mezi mé projekty doposud patří Gothic, Gothic 2, The Night of the raven a Gothic 3. Má práce tady v našem malém studiu v Essenu je spíše komplexní. Mezi mé úkoly patří managing, psaní dialogů a questů, zajišťovaní kvality, gamedesign a další. Většinu svého času sedím u svého pracovního stolu, stejně jako mnoho jiných kluků v této práci.
Gothicz.net: Jaká je tvá oblíbená hra, muzika, film, žena(y), hospoda a jídlo? :)
Björn Pankratz: Mojí oblíbenou hrou byl System shock 2 v kooperativním módu. Jsem fandou EBM a industriální hudby, mám rád temnou muziku. Z filmů se nejraději dívám na fantasy a sci-fi, takže v oblibě mám samozřejmě Pána prstenů ;). A ženy? No. JO, mám rád ženy...většinu z nich. O víkendech často chodím na diskotéky v mém městě tady v Německu. Mám rád chleba se sýrem. To je můj elixír.
Gothicz.net: Jak dlouho trval vývoj Gothica 3 a jaká je podle tebe nejlepší featura ve hře?
Björn Pankratz: Na tom titulu jsme pracovali 3 roky jen v devatenácti lidech. Podle mého je nejlepší featurou obrovský svobodný svět plní téměř skutečně žijích kreatur a lidí.
Gothicz.net: Gothic 3 získal spousty cen jako nejlepší hra roku, nejlepší herní design či nejlepší soundtrack. Na naší fanstránce dostal hodnocení 84%. Spokojenost?
Björn Pankratz: Ano, jsem velmi potěšen. Nečekali jsme takovou podporu pro Gothic 3, po vypuštění zabugovaného Goldmastera. Omlouváme se za to, ovšem museli jsme vydat hru v termínu. Doufám, že s nejnovějším patchem hra již běží na vašich systémech lépe.
Gothicz.net: Jak bys ukončil všechny ty nekonečné řeči na téma Gothic 3 vs. Oblivion?
Björn Pankratz: Oblivion je velmi dobrá hra. Konec řečí.
Gothicz.net: Plánovali jste Gothic jako trilogii již od začátku série?
Björn Pankratz: Ne, neplánovali. Ale po Gothicu 1 a na začátku druhé části trilogie jsme udělali hrubý odhad, jak věci půjdou dál. Nicméně ještě jsme neskončili. ;)
Gothicz.net: Kde jsi nechal svoje vlasy? Vypadáš jako bandita... :)
Björn Pankratz: Mé vlasy jsou pryč, stejně jako mé dětství. Ale stále mám chuť na hraní her.
Gothicz.net: Pro Piranha Bytes pracuje množství lidí. Kdo je v týmu největší lenoch?
Björn Pankratz: Momentálně je nás 16 a pes Sammy. Největším lenochem je bez pochyby on.
Gothicz.net: Každý by rád věděl, co nyní po Gothic 3 připravujete. A nemám na mysli další patche...
Björn Pankratz: To nyní ještě nění tak jisté. Ovšem bude to mít něco společného s naším světem Gothica, to JE jisté.
Gothicz.net: Slyšel jsem, že pracuješ i na jiných RPG fantasy projektech...
Björn Pankratz: Opravdu? Já ne.
Gothicz.net: Chceš něco vzkázat fanouškům?
Björn Pankratz: Ano. Díky za vaši velkou podporu navzdory věcem, které se v minulosti úplně nevyvedly. Příště se polepšíme. Díky.
Björn Pankratz
(Project Director, Game-Design)
Björn Pankratz
(Project Director, Game-Design)