Tón dělá hudbu

Vydáno: 22.3.2011
Překlad: El Kamil
Zdroj: Spirit of Gothic

Již od začátku měla zásadní vliv na atmosféru série Gothic hudba, za kterou stojí hlavně Kai Rosenkranz, ve fórech známý familiárně jako KaiRo. A samozřejmě jsme nemohli opomenout ani jeho.


Jsi jeden z těch lidí, kteří se významně podepsali na okouzlení a fascinaci, které série Gothic i dnes v mnoha lidech vzbuzuje. Jsi na to pyšný?
KaiRo: To bylo opravdu velmi hezky řečeno, díky. Cítím se polichocen, nicméně bych ale obecně řekl, že jednotlivé aspekty série Gothic nebo Risen jako například příběh, herní svět a lidé v něm, grafika a ozvučení rozvíjejí ono kouzlo až složené dohromady díky naší hře. V tomto smyslu jsem hrdý na to, že jsem k tomu přispěl a byl součástí něčeho velkého.
Byla to především tvoje hudba, která sama při startu hry vykouzlí tento pocit, že jsme opět doma. Jak kompozice pro Gothic ovlivnily tvůj osobní vývoj? Vzbuzuje v tobě doba začátků pozitivní vzpomínky?
KaiRo: Snaha o osobní zlepšování je pro mě zdrojem motivace a energie. Nejlépe se cítím v prostředí, kde panuje atmosféra neustálého pokroku. Práce u Piranha Bytes ode mne přes všechny hry vyžadovala hodně, z čehož tím pádem těžil i můj osobní vývoj. Výzva muset vytvořit něco víc, než jsem byl na začátku každého projektu schopen nabídnout, a s ní spojená zodpovědnost mě provázejí celou mojí kariérou. U Piranha Bytes jsem začal pracovat již během studia a bez dostatečného vzdělání či zkušeností v oblasti herního ozvučení jsem chtěl udělat práci, která by vizionářskému projektu Gothic vyhovovala. Tím se mi povedlo to, co by se mi během studia nepovedlo nikdy: Pevně se zakousnout, dát tomu všechno a vydržet až do konce :). Jakákoli jiná kariérní cesta by mi nejspíš nikdy nedala tu příležitost získat své první zkušenosti jako herní komponista u tak bezvadného projektu jako Gothic a tak rychle se rozvinout. Za to jsem Piranha Bytes velmi vděčný.
Kromě skládání hudby pocházejí z tvé hlavy v podstatě i zvukové efekty. Nejsi naštvaný, že tato část tvé práce byla tak v pozadí?
KaiRo: Ne, opravdu ne. I když určitě existují designéři zvuků, kteří to vidí jinak, považuji práci na zvukových efekt jako méně uměleckou než kompozici hudby. Samozřejmě jsou věci jak v sérii Gothic tak v Risen, kde byl kreativní design zvuků vyžadován, ale celkově vzato jsem se u hudby snažil více emociálně vyjádřit a zasadit svůj vlastní styl jako takový slyšitelný podpis. A právě u hudby je pro mě větší prostor k vlastní umělecké tvorbě než u zvuků. Přestože jsem prošel přes různé projekty, moje pochopení sebe sama zůstává stejné. Jako skladatel chci posílit intenzitu atmosféry a podpořit emociální dojem ze hry. Že jsem vnímán především v této roli, je pro mě naprosto v pořádku.
Pohled do budoucnosti: Jak se bude KaiRo dál rozvíjet? Jaké jsou tvé cíle, vize a sny? Co děláš dnes?
KaiRo: Moje touha po dalším osobním rozvoji mě mezitím zavedla za hranice oboru zvuku. Jako skladatel jsem svou úlohu emotivnějšího herního zážitku splnil. Této vizi jsem zůstal věrný, ovšem nyní se již zabývám jiným aspekty, které mohou být vylepšeny za účelem dosažení emotivní hráčovy jízdy na horské dráze. K tomu patří čerstvé koncepty v oboru "interactive storytelling" a pár nápadů na filmovou prezentaci v interaktivních médiích. Abych tuto snahu udržel v určitých hranicích, začal jsem kromě hudby pracovat na vlastním projektu. Mým cílem je zveřejnit nástroje k vývoji her, s nimiž by mohl být realizován více emotivní zážitek z hraní. Jsem velmi napjatý, kam tato cesta vede.
Co si myslíš o doprovodu her fórech WoG? Bylo to pro tebe důležité?
KaiRo: Je mnoho důvodů, proč lidé vezmou práci v některém z kreativních oborů, jakým je i herní průmysl. Jedněm jde o peníze, jiným o uměleckou seberealizaci a dalším zase jednoduše o potřebu bytí poblíž herního média. Mě okouzlila představa, že mou práci uslyší statisíce hráčů a tím tak přispěju k mnoha hezkým, možná i speciálním hodinám jejich života. Kontakt s hráči na fórech World of Gothic a World of Risen z tohoto pocitu něco odráží. Výsledky mé kreativní práce nespolkl anonymní a prázdný prostor jménem "trh", ale byly vámi přímo před mýma očima komentovány, kritizovány a chváleny. Z toho důvodu nebyla moje úloha vedoucího ozvučení pro Piranha Bytes pouhou prací, byl to také zdroj reflexe, motivace a potvrzení mé kreativní práce. Za to jsem lidem na a za World of Gothic a World of Risen velmi vděčný.

Deset let Gothica

Kai Rosenkranz poskytil komunitě malý hudební kousek. My jsme ho zakomponovali do krátkého oslavného videa. Přejeme příjemné koukání.





Stáhnout hudbu (ZIP, ~3MB)

Načítám data ...
Nahoru