Xardasova věž a okolí

Svou pouť po lesích a loukách kolem přístavního města Khorinis začínáte právě tady, ve věži černokněžníka Xardase. Ačkoli se zde příliš zásadní herní události nestanou, budete se do těchto míst často vracet, jelikož Xardas se opět stává vaším mentorem. Okolí věže pak poskytuje mnoho zajímavých míst a zákoutí, která se vyplatí projít hned na začátku hry.

Po pádu Bariéry Xardas opustil svou věž v bývalé kolonii a nechal své služebníky vystavět její věrnou kopii v kopcích nedaleko Lobartovy farmy. Jeho nová věž má celkem tři patra a na rozdíl od té minulé je kompletně průchozí díky točitému schodišti. Většinu času mág tráví ve středním patře. Tam se nachází jeho magický pentagram, skrze který vás dokázal přivolat ze zříceného Spáčova chrámu a který budete i vy využívat v pozdější fázi hry pro rychlejší přístup do věže. Xardas zde zpravidla čte starobylé spisy, pro případ potřeby má k dispozici standardní vybavení kouzelníka, tedy runový stůl či alchymistickou kolonu. Nachází se zde i krb a provizorní lůžko. To ovšem Xardas využívá velmi zřídka, jestli vůbec někdy.

Ve spodním patře se nachází skladiště. Najdete tam spousty ledabyle poházených dřevěných sudů a pár polic. Zajímavostí jsou ve stropu zavěšené klece s lidskými kosterními ostatky. Kdo v nich našel svou smrt, patří k jedné z mnoha záhad věže. Nebo to jsou Xardasovi služebníci poklidně čekající na další povely? Možná. Spíše se ale jedná o preventivní opatření, které má za úkol odradit případné čmuchaly.

V horním patře velmi spoře zařízené věže najdete rozsáhlou knihovnu. Xardas do ní však zřejmě chodí velmi zřídka, nejspíše si knihy, jež chce studovat, nosí do útulnějšího druhého patra. Některé z knih si můžete přečíst i vy, a tak se dozvědět základní informace o ostrově, boji či lovu, které se vám zejména v začátku hry budou hodit.

„Když jsem sem jednoho večera přišel, podíval jsem se na vrcholek hory. Bylo tam jenom pár stromů. A když jsem se tam podíval druhý den ráno, stála tam věž. Přísahal bych, že tam předtím nebyla.”

Lester, bývalý novic z Bratrstva

Když se vydáte ven z věže a budete sledovat pěšinu, narazíte brzy na malebné jezírko s nádhernými vodopády. Místo jako stvořené pro odpolední pikniky, snad jen kdyby se to zde nehemžilo gobliny a přilehlé jeskyně se neozývalo píštění polních škůdců. Pokud se přes ně probijete, dostanete do údolí pod věží. Hustý lesní porost vám neposkytuje přílišný přehled o tomto místě, přesto však před vámi nedokáže skrýt jasné světlo táboráku. Když se přiblížíte, zjistíte, že u něj posedává Lester, váš přítel z bývalé trestanecké kolonie. Od Lestera se dozvíte, co se dělo po pádu Bariéry, který jste vy tak nějak proleželi v sutinách chrámu, a jak se daří vašim ostatním přátelům.

Při prozkoumávání údolí buďte opatrní, pobíhá tu smečka mladých vlků, narazíte na malé krvavé mouchy a v ukryté jeskyni vás čekají mláďata obrovských krys. Pro zkušeného dobrodruha se jedná od chutné jednohubky, v začátku hry byste ovšem mohli mít problém. Vaše úsilí ovšem nezůstane neodměněno. Rostou zde cenné léčivé rostliny a ohnivé kopřivy a také je zde ukryto pár zajímavých pokladů. V jeskyni pak narazíte na hrob jistého Iotara spolu s dalšími dvěma bezejmennými nebožtíky. Iotar podle záznamů na náhrobním kameni žil v letech 721 až 762. Dožil se tedy na tuto dobu úctyhodného věku 41 let. Bohužel o něm nejsou nikde žádné další záznamy, a tak nevíme, zda se jednalo třeba o místního farmáře, či vojáka, a nebo zda byl vůbec z Khorinisu. Každopádně nyní spočívá na velmi klidném místě, kam jen málo kdo zabloudí.

Pokud byste následovali cestu od věže dále z hor, zavedla by vás až k Lobartově farmě, kde už máte na dohled hradby přístavního města. Ovšem pozor! U cesty hlídkuje skupina banditů, která čeká kupodivu právě na vás. Čekání si krátí přepadáním farmářů a krádežemi ovcí. Je na čase, aby s tou cháskou už konečně někdo zatočil. A jak už to tak bývá, nikdo jiný to za vás neudělá.

Xardasova věž v obraze

Načítám data ...
Nahoru