Život pirátů

Modifikace v kostce

Autor

Fizzban, překlad do CZ - Gothicz.net

Modifikace pro

Gothic 2: Noc Havrana

Hodnocení redakce

10/10

Velikost

38 + 87 MB

Download

Vlastní mód + volitelný německý dabing

ČEŠTINA - instalace módu

Život pirátů je v originále německá modifikace Piratenleben. Gothicz.net ji pro vás přeložil do češtiny, abyste si i vy mohli užít jeden z nejlepších módu pro Gothic. Tuto modifikaci lze nainstalovat pouze na německou verzi datadisku 2.6. Většina z vás má pravděpodobně anglickou verzi 2.7. Návod na přechod z verze 2.7 na verzi 2.6 naleznete zde na fóru. (Doporučujeme si vyhradit jednu speciální instalaci Gothic 2: The Night of Raven právě pro modifikace.) Poté postupujte dle následujících kroků:

  • Stáhněte si instalační archiv piratenlebenCZ.zip [38 MB].
  • Rozbalte a spusťte přiložený instalační soubor Setup.exe.
  • Během instalace vyberte složku, kde máte nainstalovaný váš upravený Gothic 2:NotR verze 2.6.
  • Pokud chcete mít ve hře i německý dabing (i když mu třeba nerozumíte, výrazně oživí hru), stáhněte si archiv piratenlebenCZ.zip [87 MB].
  • Rozbalte jej. Najdete v něm soubor plspeech.mod. Ten zkopírujte do adresáře /Data/modvdf/ ve vaší Gothic 2:NotR instalaci.
  • Mód spustíte přes program GothicStarter.exe z adresáře hry /System.

Najdete-li v češtině nějakou chybu, prosím, oznamte nám to. Pokud narazíte na nějaký problém týkající se samotného hraný (bug, zákys), napište do zákysníku, a nebo pokud si chcete o módu jen tak pokecat...

Příběh

Mladík Rhen se právě stal svědkem, jak skupina trestanců odplula s jedinou lodí v přístavu a nevypadalo to, že by se někdy chtěli vrátit. Je mu jasné, že město a celý ostrov se žene do záhuby. S jedinou lodí odplula také veškerá práce a jeho rodina žije v těžší a těžší chudobě. O pár dní později navštíví s těžkým srdcem starého mága a alchymistu Ignaze. Zjistí, že na druhém konci ostrova mají tábor piráti. Přidání se k nim se zdá jako jedinou možností jak se vyhnout bídě a hrozícímu zatracení a zároveň si tak splnit sen být námořníkem. Poprosí Ignaze, zda by pro něj nemohl sepsat teleportační svitek do tábora pirátů. Jelikož jej starý mág zná již od dětství, nemůže jeho prosbu odmítnout. Vynaloží celé své umění k určení polohy tábora. Po několika týdnech se mu skutečně podaří svitek dokončit, čímž pro Rhena nastává čas opustit rodné město. Dobrodružství právě začíná...

Popis

Děj modifikace Život pirátů začíná několik týdnů po originální hře. Nabízí kompletně nový děj, který sice obsahuje zmínky o dobrodružství bezejmenného hrdiny, ale jinak je absolutně nezávislý. Hráč čelí příběhu mladíka Rhena, který si nejdříve musí vydobýt místo v Gregově tlupě, aby pak žil divokým životem piráta.

Život pirátů nabízí:

  • tři kapitoly nadupané úkoly, které nabízejí více jak 15 hodin hraní.
  • nový systém obnovy monster, který svět neustále plní novými monstry dle úrovně hráče
  • kromě Jharkendaru dva nové světy
  • kompletní dabing se 17 řečníky a celkovou délkou dvou a půl hodin
  • volitelný stupeň obtížnosti monster, který může být kdykoli změněn
  • znovusetkání s Gregem a jeho partou, ale také s novými, zajímavými charaktery

Dovednostní body

Cena dovednostních bodů byla oproti datadisku Noc Havrana kompletně předělána. Zvýšení síly či obratnosti stojí vždy jeden bod za zlepšení nezávisle na výši dané vlastnosti. Totéž platí i pro bojové dovednosti (jedno-, obouruční, luky, kuše), přičemž se je učíte na sobě nezávisle (nemusíte například zvyšovat jednoruční a obouruční současně). Lovecké dovednosti jsou zvýhodněny - pouze 10 dovednostních bodů za všechny schopnosti. Ovšem měli byste se rychle vytrénovat na solidní úroveň v jedné bojové dovednosti, jelikož na novou úroveň postupujete jen zřídka a dovednostní body tak nejsou na rozdávání.

Důležité NPC postavy

V modifikaci Život pirátů můžete napadnout a zmlátit do bezvědomí kohokoli. Neexistují nezranitelné charaktery. Aby se zabránilo neřešitelným situacím, nemohou být příběhově důležité osoby zabity. Místotoho upadnou do kómatu, z něhož se po pár sekundách opět proberou. Ve stavu kómatu je nemůžete (kvůli omezení enginu) okrást, to lze jen ve stavu bezvědomí.

Volitelná obtížnost

K dispozici je celkem pět stupňů obtížnosti. V závislosti na zvoleném stupni se mění (buď nahoru nebo dolů) zásahové body, šance na zásah, atributy a hodnoty zbroje všech monster vůči originálním hodnotám datadisku Noc Havrana. Originální obtížnost z datadisku je pod stupňem číslo 4 - tedy "obtížné". Obtížnost si zvolíte na začátku hry po rozhovoru s Gregem a můžete ji u něj kdykoli změnit.

Stupně obtížnosti jsou (seřazeno jako v rozhovoru s Gregem):

  1. VELMI lehká - "Když vidím žravou štěnici, beru nohy na ramena"
  2. Lehká - "V boji se raději držím v druhé řadě"
  3. Středně těžká - "Pokud nepříjdou ve skupině, jsem v pohodě"
  4. Rovina datadisku - "Každé ráno sežeru smečku břitev"
  5. VELMI těžká - "Sejmu draka holýma rukama"

Systém obnovy monster

Nový systém obnovy monster funguje tak, že se na místech, kde jste zabili monstra (tím je zamezeno, aby se svět rázem přeplnil bestiemi), pravidelně objevují nová. Tato obnova je trvalá, ne jako v originální hře jen za začátku kapitoly. Síla nově objevených monster závisí na vaší úrovni. Samozřejmě se nemůže stát, že se objeví monstrum v blízkosti hrdiny, takže se nemusíte bát, že vás za zády z ničeho nic napadne nějaké zvíře.

Nové zbraně

Nové zbraně si můžete koupit od Garetta, kterému se jeho arzenál zvyšuje současně s hodnotou vaší síly či obratnosti.

Screenshoty z betaverze češtiny

Načítám data ...
Nahoru